قدرت تولیدی ایستگاه خورشیدی «لیلی» ۱۰ مگابایت است

شرکت فناوری انرژی سعودی از اتمام کار ایستگاه خورشیدی در مرحله اول پروژه «لیلی» خبر داد که مساحت آن ۷۲۰ هزار متر مربع و قدرت تولیدی آن ۱۰ مگابایت است.
به گزارش الشرق الاوسط، «لیلی» اولین استگاه تولید انرژی مستقل است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و به‌طور مستقیم به شبکه برق وصل می‌شود به این معنی که توانایی پوشش ۱۰ درصد از نیاز برق استان الافلاج را دارد.
مهندس ولید الهلیل مدیر این پروژه ضمن تأکید بر پایان یافتن مرحله اول آن عنوان کرد: تکمیل کارهای ایستگاه در طرحی این چنینی بی شک مایه افتخار همه ما است؛ به خصوص که این اتفاق در مرحله‌ای افتاد که سعودی شاهد حضور بین‌المللی برجسته‌ای در همه بخش‌ها بالاخص بازار انرژی جهانی است و محرک اصلی آن به‌شمار می‌رود.
وی اشاره کرد تأسیس این ایستگاه در چارچوب تنوع منابع انرژی و حمایت از انرژی تجدید پذیر است که از طریق استفاده از منابع محلی با ضمانت افزایش قدرت تولیدی و حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد.
پروژه «لیلی» تمام قدرت تولیدی خود را به منطقه الافلاج تقدیم می‌کند و این کار به کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن ناشی از منابع سنتی انرژی سوخت کمک می‌کند و باعث افزایش محافظت از سلامت محیط زیست منطقهو توانمندکردن آن در زمینه حمایت از محیط کشاورزی می‌شود.
گفتنی است پروژه «لیلی» ثمره تلاش مشترک شرکت فناوری انرژی سعودی، شهرک علوم و فناوری ملک عبدالعزیز و شرکت برق سعودی است.