لیبی از افزایش ۸۰% درآمدها در سال جاری خبر داد

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد حجم درآمد نفتی این کشور از ماه ژانویه تا جولای گذشته به بیش از ۱۳٫۶ ملیارد دلار رسیده است.

به گزارش الشرق الاوسط، این شرکت در بیانیه ای گفت: علیرغم بحران اخیر خلیج سرت و دیگر چالش ها در استخراج نفت، اما این شرکت کار خود را بدون هیچ تأخیری ادامه می دهد و انتظار می رود درآمد کلی نفت به ۲۳٫۴ ملیارد دلار در سال ۲۰۱۸ معادل ۸۰% افزایش سالیانه برسد.

شایان ذکر است که شرکت ملی نفت لیبی هیچگونه اختیاراتی در قدرت یا تقسیم درآمد نفتی ندارد. این شرکت بودجه خود را از وزارت مالی این کشور دریافت می کند و تنها مسئولیت آن اکتشاف، استخراج و صادرات نفت و گاز است.

مصطفی صنع الله رییس شرکت ملی نفت لیبی در این باره گفت: چندین و چند بار از دولت درخواست توزیع بودجه عادلانه از درآمد ملی نفت را دادیم و از آنها خواستیم که این موضوع را به طور شفاف بررسی کنند. توزیع ناعادلانه ثروت ملی یکی از بزرگترین مشکلات این کشور به شمار می رود.

وی افزود: شرکت ملی نفت لیبی در راستای شفافیت سازی و جلب اعتماد ملی، اقدام به انتشار تمام اطلاعات درآمد نفتی به طور ماهیانه کرده است تا برای دیگر سازمان ها و وزارتخانه های کشور یک استاندارد و معیار باشد. این نوع گزارشات مالی باعث ارزیابی درست در کشور می شود.

صنع الله با اشاره به موضوع شفاف سازی در بودجه ی این کشور توضیح داد: از وزارت مالی و بانک مرکزی درخواست کردم بودجه کلی کشور و هزینه های جاری را به طور مفصل گزارش بدهند تا همه هموطنان لیبی بتوانند، تمام دارایی این کشور را زیر نظر داشته باشند و از هرگونه فساد مالی جلوگیری کنند.

الشرق الاوسط:
Related Post