در میان نامزدهای کنونی ریاست جمهوری در ایران احتمال ائتلاف بین حسن روحانی و محمدرضا عارف بیشتر شده است-عکس از گتی ایمجز

در میان نامزدهای کنونی ریاست جمهوری در ایران احتمال ائتلاف بین حسن روحانی و محمدرضا عارف بیشتر شده است-عکس از گتی ایمجز

در میان نامزدهای کنونی ریاست جمهوری در ایران احتمال ائتلاف بین حسن روحانی و محمدرضا عارف بیشتر شده است.

در شرایطی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده است، خبرهای بیشتری درباره‌ی احتمال ائتلاف حسن روحانی و محمد رضا عارف به گوش می رسد.

به نظر می رسد ائتلاف احتمالی این دو نامزد اعتدال گرا یا اصلاح طلب تأثیر قابل توجهی بر روند انتخابات در ایران بگذارد و از این رو این موضوع مورد توجه زیاد رسانه ها قرار گرفته و واکنش هایی را هم در پی داشته است.

محمد‌رضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در مورد ائتلاف عارف و روحانی گفت: “آقایان روحانی و عارف از این ائتلاف استقبال می‌کنند. آقای عارف در قزوین مواضعشان را اعلام کردند و روحانی نیز به صورت اصولی با این ائتلاف موافق است.”

علی یونسی وزیر پیشین اطلاعات ایران در دوران خاتمی هم روز پنج شنبه در همایش ستاد انتخاباتی روحانی که در اراک برگزار شد گفت: “رهبران اصلاحات باید به زودی تصمیم خود را در مورد کاندیدای اصلاحات اعلام کنند”. به گزارش ایسنا وی ابراز امیدواری کرد که با حسن نیتی که در عارف و روحانی وجود دارد و با توجه به تبعیت آنها از بزرگان، ائتلاف صورت گیرد.

یونسی همچنین گفت: “همه باید راه ائتلاف را پیش ببریم و قطعا تا سه روز آینده نتیجه ائتلاف مشخص خواهد شد.”

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن اکبری رییس ستاد انتخاباتی استان تهران حسن روحانی، روز پنج شنبه در نشست خبری حزب اعتدال و توسعه گفت که احتمال دارد نتیجه ائتلاف بین روحانی و عارف به زودی مشخص شود.

اما مسئولان ستاد انتخاباتی عارف دست کم تاکنون درباره شکل گیری چنین ائتلافی ابراز تردید کرده اند. رئیس ستاد انتخاباتی عارف، شنبه گذشته در خبری که در وبسایت خبری افکار نیوز منتشر شد ائتلاف بین عارف و روحانی را شایعه دانست و گفت: “عارف تاکنون مذاکراتی با روحانی نداشته است و مسائل مطرح ‌شده شایعات است و من این اطمینان را می‌دهم که این شایعات قطعاً از سوی ستاد عارف نیست.”

جعفر توفیقی تأکید کرد: “عارف همواره گفته است به هر اجماعی با محوریت خاتمی تمکین می‌کند و الآن هم بر سر این موضوع پایبند است. در حال حاضر هم پیرامون ائتلاف و اجماع بین عارف و روحانی هنوز هیچ بحثی بین ستادها مطرح نیست و هر موضوعی هم که مطرح است، شایعه است.”

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران دوشنبه گذشته در حاشیه سخنرانی خود در دانشگاه علوم و تحقیقات در پاسخ به این پرسش که اگر آقای روحانی و عارف اجماع کنند شما چه می‌کنید، گفت: “ما حتماً تصمیم مناسب را خواهیم گرفت.”