برای اولین بار؛ حضور رسمی بانوان سعودی در فدراسیون فوتبال

ریاض: عماد المفوز

فدراسیون فوتبال سعودی، روز چهارشنبه با اعلام تشکیل هیئت مدیره جدید فدراسیون فوتبال به ریاست قصی الفواز تنها کاندیدای این سمت، از بسته شدن پرونده تجدید نظر برای انتخابات هیئت مدیره خود خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، قصی الفواز، پس از استعفای عادل عزت، تنها کاندیدای سمت ریاست فدراسیون بود. عزت برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آسیا از سمت خود استعفا داده بود.
در لیست اعضای هیئت مدیره قصی الفواز، برای اولین بار نام دو تن از بانوان سعودی یعنی اضواء العریفی و رهام العنیزان به چشم می‌خورد.
الفواز در بیانیه ای در وبسایت رسمی فدراسیون سعودی اعلام کرد: «فدراسیون فوتبال پادشاهی عربی سعودی وارد مرحله جدیدی خواهد شد که این مرحله ۶۰ سال به طول خواهد انجامید.»
وی در این باره افزود: «ما آمده‌ایم تا با حرکت رو به رشد و سریع کشور بزرگمان، در سایه «چشم‌انداز پادشاهی در ۲۰۳۰» همگام شویم… چشم‌انداز ۲۰۳۰ توسط ملت بلندپرواز، اقتصاد موفق و جامعه پر از امید و تلاش که به همه جوانب زندگی از جمله بخش جوانان و ورزش می‌پردازند، حمایت می‌شود… ما سعی داریم با پیشرفت مدوام فوتبال نیز در سطح بین‌المللی همگام شویم.»
قصی الفواز در ادامه تصریح کرد: به گفته شاهزاده محمد بن سلمان (ما فقط با رویاپردازان حرکت می‌کنیم)، ما در فدراسیون فوتبال سعودی با این رویا آمده‌ایم تا فوتبال سعودی را به جایگاهی که در شأن آن باشد، برسانیم و استراتژی خود را بر این مبنا گذاشته‌ایم، اما اطمینان داریم که در این راه جز با همکاری همه همکاران در بخش فوتبال، موفق نخواهیم بود».
اضواء العریفی گفت: «از بابت حضور در هیئت رئیسه فدراسیون، بسیار خرسندم، اگرچه پیش از این نیز در زمینه‌های ورزشی حضور داشته‌ام. پیش از هرچیز باید از آقای ترکی آل الشیخ، وزیر ورزش و شاهزاده ریم بنت بندر که همواره حامی جوانان بوده‌اند از برادر عزیز قصی الفواز برای انتخاب ما در هیئت مدیره فدراسیون، تشکر کنم».
العریفی در ادامه سخنانش با اشاره به علاقه وافر خود به فوتبال افزود: «فوتبال برای من به منزله عشق و شور است. من در ابتدا فعالیت خود در را زمینه سرمایه‌گذاری در بانک‌ها آغاز کردم و پس از آن به دلیل فعالیت در هیأت ورزش به بخش سرمایه‌گذاری‌های ورزشی منتقل شدم».
ترکی العواد، یکی از اعضای هیئت مدیره نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور زنان در فدراسیون گفت: «در زندگی روزمره شاهد این هستیم که زنان به مسائل با دیدی متفاوت نگاه می‌کنند، که شاید ما مردان هیچ‌گاه متوجه آن نبوده‌ایم، و حضور زنان در فدراسیون می‌تواند چیزهای مثبت فراوانی را بیفزاید.»