قدردانی دو دانشگاه آمریکا از دو دانشجوی سعودی جان باخته بر اثر نجات دو کودک

جده: محمد العایض

اقدام شجاعانه و قهرمانانه دو دانشجوی سعودی در آمریکا -جاسر آل راکه و ذیب آل راکه- واکنش های گسترده ای به دنبال دارد. این دو دانشجو که تلاش می کردند دو کودک آمریکایی را از غرق شدن در رودخانه چکوبی ایالت ماساچوست نجات دهند خود غرق شدند.

سالن های دانشگاه به نام این دو نفر ثبت شد و حالا دانشگاه های Hartford University و western New England University قرار است مراسم بزرگداشتی برای آنها برگزار کنند. شماری از مقام های سعودی و آمریکایی در این مراسم شرکت می کنند.

پدران  دو دانشجو و جمعی از اعضای خانواده روز پنجشنبه (۱۳ سپتامبر) برای حضور در این مراسم راهی آمریکا می شوند.

دهام جاسر آل راکه (پدر یکی از دانشجویان جانباخته) به «الشرق الاوسط» گفت «دو دانشگاهی که پسر و برادرزاده ام در آنجا درس می خوانند از ما دعوت کردند تا در مراسم بزرگداشت آنها شرکت کنیم و ما روز پنجشنبه (۱۳ سپتامبر) به آمریکا می رویم.»

او افزود «حادثه از دست دادن فرزند و برادرزاده اندوهبار است. اما اقدام شجاعانه آنها کمی ما را آرام کرده است. اقدامات این چنینی همان رویکرد سران ومردم کشور است. »

مانع جاسر آل راکه (پدر ذیب) ضمن اشاره به فداکاری دو دانشجوی سعودی گفت «پسرم و برادرزاده ام (جاسر) در حال گشت و گذار بودند که وقتی به رودخانه چکوبی در ایالت ماساچوست می رسند می بینند که مردم در نقطه ای جمع شده اند و زنی شیون کنان می خواهد که یک نفر بچه هایش را از غرق شدن در این رود با موج های عظیم نجات دهید. آنها هم به وظیفه انسانی خود عمل کردند. اما سرنوشت آنها اینگونه رقم خورده بود. آنها دو روز پیش از مرگشان با خانواده تماس گرفته بودند.»

دهام آل راکه افزود «جاسر ۲۵ ساله دانشجوی مهندسی شهرسازی دانشگاه نیوانگلند و ذیب ۲۷ ساله دانشجوی مهندسی شهرسازی دانشگاه هارتفورد بود. چیزی به فارغ التحصیلی شان نمانده بود. نزدیک به سه سال می شد که آنها را ندیده بودند. منتظر فارغ التحصیلی شان بودیم تا به کشور برگردند.»

او یادآور شد «اقدام این دو دانشجو واکنش گسترده ای در میان مردم و مقام های آمریکا داشته است. پرزیدنت دونالد ترامپ پیام تسلیت به خانواده این دو دانشجو فرستاد. ترامپ به نیابت از خود و مردم‌ آمریکا به خانواده دو دانشجو تسلیت گفت و افزود این اقدام انسانی و نجات دو کودک هرگز فراموش نمی شود.»

الشرق الاوسط:
Related Post