محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی

گفت وگوی ولیعهد عربستان سعودی و وزیر امور خارجه فرانسه درباره راهکارهای توسعه روابط دو جانبه

جده – الشرق الاوسط

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع این کشور و ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه درباره روابط دو جانبه و راهکارهای توسعه همه جانبه آن گفت و گو کردند.

ژان ایو لودریان روز پنجشنبه (۲۹ ژوئن) در یک تماس تلفنی تعیین شاهزاده محمد بن سلمان به ولیعهدی را به وی تبریک گفته و دو طرف درباره روابط دو جانبه گفت و گو کردند.

از سوی دیگر، برخی مسئولان سازمان بین الملل و کشورهای جهان از کمک ۶۶٫۷ میلیون دلاری شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به مرکز یاری رسانی و اقدامات بشر دوستانه ملک سلمان قدردانی کردند. این کمک مالی شاهزاده محمد بن سلمان در پاسخ به فراخوان سازمان جهانی بهداشت و یونیسف برای مبارزه با وبا در یمن صورت گرفته است.

سایمون شرکلف سفیر انگلیس در یمن در توییتی کمک مالی ولیعهد عربستان سعودی برای مبارزه با وبا در یمن را سخاوتمندانه توصیف کرد. او ابراز امیدواری کرد که این طرح، پشتوانه مالی مورد نیاز یونیسف و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با شرایط فاجعه آمیز در یمن را فراهم نماید.

استیون اوبراین معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر هماهنگ کننده عملیات امدادرسانی در شرایط فوق العاده در توییتی با استقبال از مشارکت مهم عربستان سعودی برای مقابله با وبا در یمن گفت این کمک مالی می تواند تاثیر مثبت شگرفی بر روند اوضاع بگذارد.

در این راستا، دکتر محمود فکری مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اطلاعیه منتشره شده از سوی این سازمان از شاهزاده محمد بن سلمان به خاطر این اقدام اصیل بشر دوستانه و همکاری با سازمان جهانی بهداشت و حمایت از تلاش ها برای کاهش رنج و سختی مردم و ارائه حمایت های بشردوستانه برای مبارزه با شیوع وبا و کاهش تاثیرات منفی آن در یمن تشکر کرد.