رابرت اونیل سرباز سابق نیروی دریایی امریکا –که اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده را کشته است- این اتفاق را یکی از بدترین اتفاقات زندگی خود عنوان می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط وی که یکی از اعضای گروه منتخب نیروی دریایی آمریکا بود که بن لادن را به ضرب گلوله در می ۲۰۱۱ در آبوت آباد پاکستان از پای در آورده است، توضیح می‌دهد که راه مبارزه با ایدوئولوژی‌های افراطی آموزش است نه خشونت.
وی در صحبت‌های خود که  در هفدهمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر در نیویورک و اشنگتن، با برنامه «صبح بخیر بریتانیا» که از شبکه «ای تی فی» پخش می‌شود داشته است، گفت بعد از اینکه در هنگام عملیات کودک دو ساله بن لادن را بالای سر جنازه پدرش دیدم به این نتیجه رسیدم.
وی افزود من نیز پدرم و به نظرم این کودک بیگناه هیچ ارتباطی به ماجرا نداشت. آن لحظه حس کردم که این اتفاقات اینگونه تمام نمی‌شود.
رابرت اونیل همچنین می‌گوید به این درک رسیدم که ما با گلوله و بمب در این جنگ پیروز نمی‌شویم بلکه با آموزش است که به غایت خود می‌رسیم؛ چرا که یک ایدوئولوژی وجود دارد که قصد آن هدف قرار دادن امنیت ما است.
وی از خودش پرسید آیا واقعا این کار بهترین کاری بود که تا به حال کرده‌ام؟ هنوز از جواب آن مطمئن نیستنم. ننگ برما که اینگونه زندگی می‌کنیم .
رابرت اونیل که به اذعان هم گروهی‌های سابقش با شلیک گلوله بن لادن را از پای درآورد اکنون ۴۲ ساله و بازنشسته است و به کار نویسندگی مشغول است.