پشت درهای بسته کاخ باکینگهام، دژ پادشاهی بریتانیا چه می‌گذرد؟ این موضوع برنامه مستندی است که تلویزیون انگلیس از روز۲۵ نمایشش را آغاز می‌کند. برنامه عنوان «ملکه جهان» را دارد و به نقش ملکه بریتانیا در حفظ وحدت کشورهای مشترک المنافع می‌پردازد.

کار فیلمبرداری این مستند یک سال طول کشید و برای اولین بار اجازه داده شد بخش‌هایی از فیلم‌های خانوادگی که در لحظه‌های خاصی از زندگی ملکه الیزابت  وخانواده‌اش گرفته می‌شده، نمایش داده شود.

 برنامه دردوبخش به سفرهای ملکه الیزابت به سراسرمجموعه کشورهای مشترک‌المنافع می‌پردازد. ملکه سوار برکشتی پادشاهی “بریتانیا” که میان سال‌های ۱۹۵۴ تا زمان بازنشستگی‌اش در سال ۱۹۹۷، وسیله مورد علاقه او بود.

در یکی از فیلم‌ها تصاویری از پرنسس آن، دختر ملکه الیزابت را می‌بینیم که برعرشه کشتی ریشه‌دار در اولین سفر درآوریل ۱۹۵۴ایستاده است. آن همراه با برادرش پرنس چارلز مسافرمالت بودند و به دیدن پدر و مادرشان، ملکه الیزابت و پرنس فلیپ دوک ادینبرو رفتند. پرنسس آن درباره این فیلم که کودکی‌اش را ثبت کرده می‌گوید: «خاطرات زیبایی ازاین سفردارم. یادم می‌آید مربی‌ها چقدر تلاش می‌کردند مبادا توی دریا بیفتیم». پرنسس آن می‌گوید با او وبرادرش همچون دوکودک نازپروده خانواده سلطنتی رفتار نمی‌شد. باید براساس جدولی مخصوص کار می‌کردند «موظف بودیم کارهای زیادی را انجام بدهیم و جاهایی که باید سرکشی می‌کردیم و تمیزکاری که به عهده ما گذاشته شده بود، از جمله سابیدن و برق انداختن».

بخشی از فیلم مستند به نقش نسل جدید پرنس‌ها و پرنسس‌ها به نمایندگی از ملکه می‌پردازد. از جمله مأموریت‌های دیپلماتیک ویژه کشورهای مشترک المنافع. بینندگان با نقش پرنس هری که به عنوان سفیر جوانان کشورهای مشترک المنافع تعیین شده، آشنا می‌شوند. همچنین همسرش مگان مارکل، دوشس ساسکیس ظاهر می‌شود و درباره تصمیمش برای شرکت در گردهمایی کشورهای مشترک المنافع با لباس عروسی می‌گوید. توضیح می‌دهد گل‌ها و نمادهایی از آن کشورها در طراحی لباسش توسط سالن طراحان گیونچی به کار رفته است. در همین صحنه به نقش جدیش در کمک به شوهرش به عنوان سفیر جوانان اشاره می‌کند. این اولین بار است که دوشس به طور رسمی به عنوان فردی از خانواده سلطنتی صحبت می‌کند.

در صحنه‌هایی دیگر پرنس هری را می‌بینیم که با گروهی از کارگران تازه وارد کاخ صحبت می‌کند که از کشورهای کارائیب برای کار در کاخ باکینگهام آمده‌اند. این گروه بخشی از برنامه‌ ویژه کشورهای مشترک المنافع هستند که ملکه الیزابت برای آشنایی جوانان با کار در حوزه مهمان‌داری در آینده، راه اندازی کرده است. در این بخش پرنس هری می‌گوید هنوز وقتی مادر بزرگش، ملکه الیزابت را می‌بیند دست و دلش می‌لرزد و با همان سادگی همیشگی خودش اضافه می‌کند:«شما دو هفته را در کاخ باکینگهام گذراندید، این زمان خیلی بیشتر از آن وقتی است که من در آن گذرانده‌ام» بعد ادامه می‌دهد «تا حالا با ملکه برخوردید؟ اگر این اتفاق افتاد و ناگهانی در یکی از راه‌روهای کاخ با او روبه‌رو شدید، نترسید. می‌دانم می‌ترسید چون این اتفاق برای همه ما می‌افتد».

در فیلم با یکی از کارگران زن تازه وارد گفت‌وگو می‌شود که می‌گوید: «جای لذت بخشی برای کارکردن است، می‌توانم بگویم کار خطرکردن روزانه است. می‌بینی که تو هر روز همان کار قبل را انجام نمی‌دهی و این برای من هیجان انگیزاست به خصوص که من ریسک کردن را دوست دارم… اینکه خودم را در کاخ باکینگهام ببینم چیزی فراتر از خواب و رؤیاست».