دمام: الشرق الاوسط

هیات داوران جشنواره «ساندنس» جایزه این جشنواره را به فیلم سعودی «دنیا یک جشن است»، به کارگردانی رائد المسری، اختصاص داد.
جشنواره «ساندنس» یکی از پنج هیئت معتبر ارزیابی فیلم در سطح جهانی است.
این فیلم سعودی پیشتر نامزد جایزه فیلم های کوتاه بود. این فیلم که در منطقه سماری ریاض ضبط شد داستان فارغ التحصیلی شخصی است که در نیویورک تحصیلات کارشناسی ارشد خود را به‌پایان رساند. بیشتر جوانان سعودی شرکت‌کننده در این فیلم به‌صورت داواطلبانه فعالیت کردند. قهرمانان داستان فیلم ساره بالغنیم و رهف بودند. ماجرای آن نیز دربارهٔ تلاش «دنیا» برای برپایی جشن فارغ التحصیلی می‌چرخد و تلاش او را برای غلبه بر بسیاری از مشکلاتی که مانع اجرای جشن او می‌شود به‌تصویر می‌کشد.
جشنواره ساندنس همه‌ساله در بارک‌سیتی در ایالات یوتای آمریکا برگزار می‌شود؛ و بنیادگذار آن بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی رابرت ردفورد است. این جشنواره از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی فیلم های مستقل ایالات متحده و جهان به‌شمار می‌رود. البته محل برگزاری آن در اماکن مختلفی مانند لایک‌سیتی و ساندنس برپا می‌شود.
این جشنواره به یکی از بزرگ‌ترین مراکز اجتماع فیلم‌سازان فیلم‌های کم‌هزینه خارج از حلقه فیلمسازی هالیوود تبدیل شده‌است.
پیش از این انجمن سینمای سعودی، تحت نظر هیئت عمومی فرهنگ، فیلم «دنیا یک جشن است» را در ماه نوامبر گذشته، در ریاض، نمایش داد و در این نمایش تعدادی از منتقدان و هنرمندان حضور داشتند.
در نمایش این فیلم در ریاض فیصل بالطیور، رئیس انجمن فیلم سعودی، بیان کرد که این فیلم نوید یک سال پربار برای سینمای سعودی است و امیدوارم آینده‌ای پرثمر، در سطح محلی و جهانی، برای این هنر در انتظار باشد.