«فیفا» در حال بررسی افزایش میزبانان خلیجی جام جهانی ۲۰۲۲

اینفانتینو: برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم به جای ۳۲ تیم به نفع منطقه و جهان خواهد بود

جانی اینفانتینو رئیس فیفا روز گذشته خواستار بررسی امکان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور ۴۸ به جای ۳۲ تیم شد و گفت: در حال بررسی این امکان هستیم که کشورهای خلیجی همسایه قطر نیز برخی از مسابقات را میزبانی کنند.
به گزارش الشرق الاوسط او که در همایش ورزشی دبی سخن می‌گفت، افزود: برداشتن این گام «به نفع» منطقه و جهان خواهد بود و می‌تواند بحران دیپلماسی قطر با سعودی، امارات و بحرین را پشت سر بگذارد.
فیفا اعلام کرده‌است که به‌طور قطع جام جهانی ۲۰۲۶ که به صورت مشترک در کشورهای کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود با حضور ۴۸ کشور خواهد بود، اما هنوز مشخص نیست سرنوشت جام جهانی ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود.
رئیس فیفا همچنین اظهار کرد: در این منطقه از جهان «تنش» وجود دارد و این به رهبران این کشورها بستگی دارد که با آن روبه‌رو شوند ولی می‌توان از طریق فوتبال که روشی آسان‌تر است نیز این تنش را از بین برد و از یک زبان فوتبالی و پروژه فوتبالی برای رفع آن استفاده کرد. اگر بتوان از این طریق تنش را از بین برد و پیام مثبتی را به جهانیان مخابره کرد، چرا این کار صورت نگیرد؟
به گفته او، اگر بخواهیم خیلی از کشورها را با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی خوشحال کنیم، چرا این کار را نکنیم؟ باید این مسئله را مورد بحث بیش‌تری قرار داد.

الشرق الاوسط:
Related Post