حادثه به علت طوفان شدید اتفاق افتاد و دولت تحقیقات را آغاز می کند

بخشی از حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که منجر به فوت 87 نفر شد – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

بخشی از حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که منجر به فوت ۸۷ نفر شد – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

سقوط یک «جرثقیل» غول پیکر متعلق به یکی از شرکت هایی است که در امر ساخت و ساز و توسعه حرم مکی کار می کند، منجر به کشته شدن ۸۷ تن و زخمی شدن ۲۰۱ نفر دیگر شد. مقامات عربستان سعودی روز گذشته تحقیقات خود را درباره این حاثه آغاز کردند.

احمد المنصوری سخنگوی رسمی امور مسجد الحرام و مسجد النبی گفت که این جرثقیل در ساعت هفده و ده دقیقه بعد از ظهر روز گذشته بر روی بخشی از محل طواف مسجد الحرام سقوط کرد. وی اشاره کرد که این حادثه به علت طوفان و باد شدید و باران سنگین در پایتخت مقدس رخ داد. المنصوری افزود که ریاست و دستگاه های دولتی فوراً تحقیقات در این حادثه را آغاز کردند. وی اشاره کرد که شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد و جانشین رئیس شورای وزیران، وزیر کشور و رئیس کمیته عالی حج، از اولین دقایق وقوع حادثه آن را پیگیری می کند . شاهزاده خالد الفیصل بن عبد العزیز مشاور پادشاه عربستان و امیر منطقه مکه و رئیس کمیته مرکزی حجاج نیز این واقعه را پیگیری می کند.

شاهدان عینی به «الشرق الأوسط» گفتند که حادثه هنگامی روی داد که دهها هزار نفر از حجاج می خواستند برای انجام طواف و مراسم سعی و ادای نماز مغرب وارد حرم شوند. در این لحظه باد بسیار شدید بود و بنا به گزارش ریاست عمومی هواشناسی و حفاظت از محیط زیست، سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید.