{جسر الشغور} درهای لاذقیه را در برابر معارضان سوری می گشاید

یکی از مسلحان جبهه النصره کنترل منطقه جسر الشغور توسط این جبهه وابسته به سازمان القاعده را جشن گرفته است (عکس از رویترز)

یکی از مسلحان جبهه النصره کنترل منطقه جسر الشغور توسط این جبهه وابسته به سازمان القاعده را جشن گرفته است (عکس از رویترز)

یک روز پس از بمباران دو شب گذشته مواضع نیروهای نظامی سوریه و حزب الله در کوههای قلمون در مرزهای سوریه با لبنان، توسط جنگنده های اسرائیلی، و در پی افشای در اختیار داشتن حزب الله سکویی برای هواپیماهای بدون سرنشین که گمان می رود ایرانی باشند، ترسی میان لبنانی ها از احتمال حمله اسرائیل به لبنان به وجود آمده است.

و با وجود نفی حزب الله، مجله هفتگی بین المللی «آی اچ اس گینز» که در امور دفاعی و نظامی تخصص دارد، فاش کرد که حزب الله در دوره میان فوریه (بهمن ماه) ۲۰۱۳ تا ژوئن (خرداد ماه) ۲۰۱۴، اقدام به آماده سازی این سکو کرده است.

از سوی دیگر سازمان جبهه النصره و برخی از گروههای مخالف سوری توانستند کنترل کامل شهر استراتژیک جسر الشغور در حومه استان ادلب در شمال کشور را پس از نبرد سختی با نیروهای نظامی که سه روز به طول انجامید به دست گیرند. یکی از دستاورد های این پیروزی باز شدن جاده به سوی استان لاذقیه است که اکثریت ساکنان آن از علویان هستند.

اجساد دهها نفر از عناصر رژیم که ۲۳ نفر از بازداشت شدگان در مقر سازمان امنیت نظامی را اعدام کرده بودند، در خیابان ها به زمین افتاده است.

یکی از حساب های کاربری جبهه النصره در تویتر عکس هایی از مبارزان النصره را منتشر کرده است که در حال گشت زنی با اسلحه سبک و یا نشستن در کنار جاده جسر الشغور هستند.