سوزان شلبی: رأی ما به گزینه جهان عرب است

دمام: علی القطان

فدراسیون فوتبال فلسطین موضعش را نسبت به نامزدهای ریاست کنفدراسیون آسیایی فوتبال اعلام کرد. این کشور به نامزدی شیخ سلمان بن ابراهیم برای ادامه ریاستش دردوره جدید در رأس کنفدراسیون آسیا رأی می‌دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، سوزان شلبی نائب رئیس فدراسیون فوتبال کشورفلسطین، نامزد دفتر اجرایی کنفدراسیون آسیا و عضویت در شورای فیفا در غرب آسیا گفت: «برای ما، شیخ سلمان نماینده همرأیی و اتحاد است و این را سرهنگ رجوب اعلام کرد. درصورت انصراف وی، رأی ما به نامزد شایسته‌تری خواهد بود که امیدواریم عرب‌ها برسرآن توافق کنند. این البته در صورت انصراف شیخ سلمان است و او انصراف نداد».
وی افزود که رجوب چند هفته پیش در کشور پادشاهی بحرین نشست مطبوعاتی برگزارکرد و درآن زمان شیخ سلمان تنها نامزد ریاست بود، اما حتی با ورود رقیبان، موضع ما مشخص است علیرغم اینکه دوست داریم با همه رابطه‌مان درخشان باشد.
او توضیح داد محدودیت‌هایی که برسرهنگ رجوب اعمال شده مانع از ایفای نقشش به عنوان رئیس فدراسیون نمی‌شوند بلکه فقط در برخی موارد فعالیت‌هایی را که پیش از صدور دستور توقف انجام می‌داد را محدود می‌کند.
او توضیح داد، براساس محکومیت «نباید کنفرانس خبری در محیط ورزشگاهی که در آن مسابقه رسمی تیم ملی ما انجام می‌شود، برگزار کند. به جز این همه مسئولیت‌هایش را از جمله برگزاری نشست‌های رسانه‌ای انجام می‌دهد و آنچه را مناسب می‌بیند می‌گوید».
او افزود: «به نظر می‌رسد کمیته انضباطی در تصمیم‌گیری برای محکومیتش شتاب کرد و چون دلایل موجه براین کار نیافتند ناچار شدند محرومیت‌های مربی‌ها و مدیران فنی تیم‌های ملی را استنساخ کنند؛ کسانی که معمولاً وقتی متهم به تحریک می‌شوند، به آنها اجازه داده نمی‌شود در محیط ورزشگاه یا نشست‌های فنی و نشست‌های مطبوعاتی تیم‌هایشان حضور یابند».
علیرغم محافظه کاری نائب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در ارائه اطلاعات در این باره، برخی منابع فلسطینی دیگر گفتند که کمیته انضباطی متشکل از ۱۹ عضو از جمله دو عضو عرب، وقتی کمیته جلسه‌ای برای بررسی موضوع برگزار کرد، این جلسه تنها با حضور ۹نفر برگزار شد و دو عضوعرب به آن فراخوانده نشده بودند.
این منبع به «الشرق الاوسط» گفت: «با نمایندگان فدراسیون فوتبال آرژانتین در کنگره مسکو ملاقات کردیم و آنها به ما گفتند نه ما و نه مسی هیچ کینه‌ای از سرهنگ رجوب به خاطر گفته‌هایش نداریم».
این منبع افزود، اطلاعاتی ضبط شده وجود دارد که نشان می‌دهد دولت آرژانتین به فدراسیون فوتبال این کشور در همان زمان اعلام کرده بود با آنها برای انتقال مسابقه به قدس شرقی همکاری نمی‌کند چون دولت آرژانتین قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسد. مسابقه قرار بود در شهر حیفا برگزار شود پیش از آنکه به قدس منتقل شود و ما وقتی اعتراض کردیم که وزارت ورزش و جوانان اسرائیل در دخالتی سیاسی و برای تحریک احساسات مردم عرب و مسلمانان و استفاده از آرژانتین برای عادی سازی روابط و قانونی نشان دادن تصمیم و نشان دادن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، فدراسیون فوتبال کشورش را مجبورکرد مسابقه را به قدس منتقل کند.
این منبع اظهار کرد «شکایتی به کمیته انصباطی ویژه فیفا تقدیم کردیم و به انتقال بازی به زمینی که فدراسیون اسرائیل حق برگزاری مسابقه در آن را نداشته، اعتراض کردیم اما آنها به آن بی‌توجهی کردند و حتی دریافت آن را اعلام نکردند».