Categories: خبر

«فساد» وزیر کشاورزی مصر را از «کرسی» به زندان می کشاند

مقامات پس از چند دقیقه از استعفای هلال وی را بازداشت کردند

دکتر صلاح هلال وزیر کشاورزی مستعفی مصر پیش از بازداشت – عکس از خبرگزاری فرانسه

دادستان مصر بعد از ظهر روز گذشته دستور بازداشت صلاح هلال، وزیر کشاورزی، و چند تن دیگر را صادر کرد تا در زمینه یک پرونده فساد مربوط به تصرف زمین های متعلق به دولت از آن ها بازجویی شود.

بازداشت وزیر کشاورزی تنها چند دقیقه پس از تقدیم استعفای وی به ابراهیم محلب نخست وزیر مصر در صبح روز گذشته انجام می شود که استعفای وی بر اساس دستورات عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر مورد قبول قرار گرفت. دادستانی کل در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات نشان داده است افرادی که در پرونده معروف به «رشوه وزارت کشاورزی» متهم هستند، وزیر کشاورزی و مدیر دفتر وی و فرد رشوه دهنده و فرد واسطه هستند. دادستانی توضیح داد که تحقیقات فاش کرد که مسؤلان وزارت کشاورزی بعضی چیزها را «به عنوان رشوه» درخواست کرده و به دست آوردند که شامل هدایا و درخواست املاک و مستغلات در ازای تخصیص زمینی به مساحت ۲۵۰۰ جریب (معادل بیش از ۱۰۰۰ هکتار) در منطقه وادی النطرون، می باشد.

حادثه بازداشت و بازجویی این وزیر مصری پس از «مجبور ساختن وی به استعفا»، اولین حادثه در نوع خود طی سال های گذشته به شمار می آید. منابع دولتی برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند که این عمل تایید می کند که دولت مصر در مبارزه با فساد کاملا جدی است.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post