تصویری از فرودگاه دبی

تصویری از فرودگاه دبی

لندن – الشرق الاوسط – بنا بر گزارش روزنامه گاردین چاپ بریتانیا، فرودگاه بین المللی دبی به عنوان فرودگاه برتر جهان شناخته شده است. بدین ترتیب فرودگاه دبی گوی سبقت را از فرودگاه هیتروی لندن ربود.

گاردین ضمن انجام مقایسه ای بین دکوراسیون داخلی و تجهیزات و امکانات فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه هیترو نوشت: آنچه فرودگاه دبی را نسبت به فرودگاه هیترو متمایز کرده فقط به زیبایی داخل فرودگاه محدود نمی شود، بلکه آمار دو ماه اول سال جاری نشان می دهد که فرودگاه دبی با دو میلیون مسافر از فرودگاه هیترو پیشی گرفته است.

میانگین ترافیک مسافری فرودگاه دبی ۱۳٫۵ درصد رشد داشته است، و پیش بینی می شود که فرودگاه دبی در رقابت با فرودگاه هیتروی لندن همچنان به پیشتازی خود ادامه دهد. فرودگاه هیترو یکی از پرترافیک ترین فرودگاه های اروپا به شمار می رود.

گاردین در ادامه افزود: ترمینال شماره سه فرودگاه دبی به شرکت هواپیمایی امارات اختصاص دارد و مساحت آن در حدود یک میلیون و ۷۱۳ هزار متر مربع است. بدین ترتیب این ترمینال از لحاظ مساحت دومین ترمینال بزرگ مسافربری در روی کره زمین است و فرودگاه هیترو در مقابل آن ناچیز به نظر می رسد.

گاردین به نقل از جیم کرین متخصص امور کشورهای خلیج در مؤسسه بیکر دانشگاه رایس در ایالات متحده گفت: فرودگاه هیترو محور ارتباطات بین اروپا و آمریکا به شمار می رود. این در حالی است که دبی بین دو مرکز پرجمعیت در آسیا و غرب قرار دارد، و ترانزیت مسافران آسیایی که قصد سفر به کشورهای غربی را دارند در دبی صورت می گیرد. بدین ترتیب دبی جایگاه خود را به عنوان مرکز هواپیمایی بین المللی تثبیت کرده است.

در همین حال ممکن است که میانگین رشد تعداد مسافران و پروازها در فرودگاه بین المللی دبی در سال جاری به دلیل نوسازی باند فرودگاه با مشکلاتی مواجه شود.

همزمان با تشدید رقابت بین دو شهر دبی و لندن، میزان ترافیک در فرودگاه معروف هیترو به ۹۹ درصد می رسد. این درحالی است که عملیات توسعه یا رشد فرودگاه لندن به میزان مطلوب انجام نمی شود. این عملیات می تواند با ساخت باند سوم به منظور توسعه فرودگاه هیترو و برآوردن درخواست های روزافزون مسافرت های هوایی آغاز شود. در مدت اخیر این موضوع به یکی از موضوعات مورد بحث در پارلمان بریتانیا بدل شده است.

از سوی دیگر اقتصاد بریتانیا در فصل اول سال جاری حدود ۰٫۸ درصد رشد داشته است. روز سه شنبه دفتر آمار ملی انگلستان اعلام کرد: اقتصاد بریتانیا در فصل اول سال جاری رشد ۰٫۸ درصدی داشته است. این میزان رشد کمتر از ارقام پیش بینی شده بود.