تجمع در اعتراض به دستور اخیر ترامپ

تجمع در اعتراض به دستور اخیر ترامپ

قاهره – الشرق الاوسط آنلاین

یک دانشجوی سودانی دارای اقامت قانونی در آمریکا معطل شدن خود در فرودگاه نیویورک را اینچنین روایت می کند. ماموران فرودگاه برای مدت کوتاهی به او دستبند زدند. این اتفاقات پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا فرمان منع ورود شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را صادر کرد.

نسرین امین (۳۹ ساله) در حال تهیه و انجام پایان نامه دکتری مردم شناسی در دانشگاه استنفورد است که از سال ۱۹۹۳ در آمریکا اقامت دارد. او به خبرگزاری “رویترز” گفت شامگاه جمعه وارد فرودگاه جان اف کندی شدم و پنج ساعت در بازداشت بودم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه دستوری را امضا کرد که بر اساس بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله سوریه و ایران و سودان به آمریکا ممنوع شد البته این قانون شامل حال کسانی که دارای تابعیت آمریکا هستند نمی شوند. فرمان تازه ریاست جمهوری موجب بروز سردرگمی و اعتراضاتی در فرودگاه ها شد؛ به گونه ای که فرودگاه ها شاهد ازدحام بیش از حد جمعیت پناهجویان و مهاجران بودند.

نسرین الامین گفت او برای انجام یک تحقیق آکادمیک به سودان سفر کرده بود و صبح روز جمعه به آمریکا پرواز کرد. او افزود زمانی که گرین کارت خود را –که بیانگر اقامت قانونی در آمریکا است – به ماموران فرودگاه نشان دادم مورد بازجویی و بازرسی بدنی قرار گرفتم. آنها به من دستبند زدند.

او در این گفت و گوی تلفنی افزود “وضع ناخوشایندی بود. بازرسی بدنی شامل ناحیه سینه و اندام جنسی شد… سپس به من دستبند زدند. ” نسرین در این موقع به گریه افتاد.

الامین گفت “آنها فورا دستبندها را برداشتند. فکر می کنم مسافران را با این دستبندها به مناطق مختلف فرودگاه راهنمایی می کردند.”

در نهایت، نسرین را آزاد کردند اما او از خروج دوباره از آمریکا بیم دارد. او همچنین نگران پدر و مادرش است. آنها در سودان زندگی می کنند و او امیدوار بود که بتواند آنها را در مهاجرت به آمریکا کمک کند.

نسرین که ساکن نیوجرسی است می گوید “می ترسم که نتوانم آنها را هر وقت که بخواهم ببینم.”

وزارت امنیت داخلی آمریکا که مسئولیت نظارت بر ورود مسافران به فرودگاه ها را دارد با انتشار اطلاعیه گفت “با همه کسانی که مشمول این فرمان هستند به شکل انسان دوستانه و حرفه ای تعامل می کنیم