سردار اسماعیل احمدی مقدم رییس پلیبس ایران - عکس از خبرگزاری فرانسه

سردار اسماعیل احمدی مقدم رییس پلیبس ایران – عکس از خبرگزاری فرانسه

فرمانده پلیس ایران می گوید در شش ماه نخست سال جاری ۳۱۰ نفر از کارکنان و ماموران پلیس ایران به خاطر تخلف از این نهاد اخراج و معاف شده اند.

سردار احمدی مقدم روز چهارشنبه در همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری در ایران به عنوان یکی از دستاوردهای دوره ۱۰ ساله اخیر برای پلیس ایران گفت که در سال ۱۳۸۲، ۴۱۱۲ پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات نیروی انتظامی ارسال شده و ۲۶۰۰ نفر اخراج و معاف از خدمت شدند که این آمار در سال ۹۲ به ۲۱۰۰ پرونده و هزار مورد اخراج و معاف از خدمت رسیده است.

وی افزود: در حالی میزان تخلفات اداری در شش ماه نخست سال جاری در نیروی انتظامی کاهش یافته که نیروی سازمان یک ونیم برابر افزایش داشته، بر این اساس می توان گفت، نرخ تخلفات نسبت به سال ۱۳۸۳ یک سوم شده است.

وی افزود که پلیس ایران پیشگام ترین سازمان در مبارزه با فساد اداری با نهادینه کردن نظام شایسته سالاری و ارائه دهنده بیشترین خدمات الکترونیکی به مردم به شمار می آید.

تشویق یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی کارکنان ناجا برای رد رشوه

رییس پلیس ایران از سوی دیگر از تشویق سه هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان صحیح العمل این نهاد با پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشویقی خبرداد و تصریح کرد: با اجرای طرح حقوق شهروندی، تخلفات ماموران ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش یافته است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد این کارکنان ناجا مورد تشویق قرار گرفتند زیرا رشوه را نپذیرفته بودند.

سردار احمدی مقدم در عین حال اذعان کرد که نمره ارتقای سلامت اداری پلیس ایران در ۱۰ استان این کشور در نیمه اول امسال ۲/۷ از میانگین جهانی ۱۰ می باشد.

روز شنبه نیز سردار حسن بختیاری دبیر همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری در ایران با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی و بازرسی کل ناجا در ارتقای سلامت اداری در نیروی انتظامی گفته بود: در شش ماه گذشته حدود ۴ هزار مورد گزارش رد رشوه از سوی مأموران پلیس به بازرسی ناجا ارسال شده است.
وی گفت: خوشبختانه آمار خوبی در موضوع رد رشوه در دست است و در یکی از موارد گزارش شده، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان که به عنوان رشوه به یکی از مأموران پلیس پیشنهاد شده بود توسط وی رد شده است.

وی با اشاره به پیمایش‌های انجام شده در سنجش میزان سلامت اداری در نیروی انتظامی گفت: در یکی از پیمایش‌های انجام شده که در حیطه کلانتری‌ها انجام شد، نتایج آن با ۱۰ سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، دفاتر اسناد رسمی، بیمارستان‌ها، دادگستری‌ها و دادگاه‌ها، ادارات گمرک، ادارات دارایی و مالیات، بانک‌ها و شهرداری‌ها مقایسه گردید و مشخص شد که کلانتری‌های پلیس از نظر سلامت اداری در رتبه پنجم قرار دارد و از ۵ سازمان دیگر بالاتر هستند؛ این درحالی است که در گزارش‌های جهانی، پلیس در رتبه اخر سلامت اداری در میان دیگر سازمان‌ها قرار دارد.