ولد الشیخ گفت عربستان سعودی و امارات تلاش های مسالمت آمیز را حمایت می کنند

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن روز گذشته ابراز امیدواری کرد که پیش از آغاز مذاکرات یمن که قرار است در اواسط ماه دسامبر (آذر ماه) کنونی برگزار شود، در این کشور آتش بس موقت اعلام شود. ولد الشیخ در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: «دو طرف درگیر در مورد برگزاری مذاکرات صلح در ۱۵ دسامبر کنونی توافق کردند». وی همچنین افزود که اعلام آتش بس پیش از مذاکرات، که بنا به گفته وی احتمالاً به جای ژنو در سوئیس برگزار می شوند، تقریباً حتمی است.

ولد الشیخ گفت که مذاکرات بسیار سازنده ای با کشورهای ائتلاف عربی به ویژه عربستان سعودی و امارات انجام داده است. وی افزود: «این دو کشور از تلاش های سازمان ملل برای آتش بس حمایت می کنند اما به من اطلاع دادند درخواست آتش بس باید از سوی هادی مطرح شود».

عبد العزیز جباری، معاون نخست وزیر یمن در امور خدماتی و بیمه نیز به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن با تصمیم سازمان ملل برای آتش بس موقت همزمان با برگزاری مذاکرات موافق است. وی افزود که هادی موافقت خود با آتش بس را به نیروهای ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی اعلام خواهد کرد.