آراء مسلمانان بریتانیایی بین راستی ها و چپی ها پراکنده هستند.. اما قابل توجه هستند

میلبند در حال سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی در منطقه بدفورد در مرکز انگلستان (عکس از رویترز)

میلبند در حال سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی در منطقه بدفورد در مرکز انگلستان (عکس از رویترز)

با نزدیک شدن موعد نهایی انتخابات، که قرار است فردا برگزار شود، رهبران احزاب سیاسی بریتانیا روز گذشته آخرین تلاشهای خود را به امید به دست آوردن تعداد آرای بیشتر افزایش دادند. هدف آنها به دست آوردن رأی ده در صد از آراء واجدین شرایط است که بنا به گفته آخرین نظرسنجی ها، تا کنون تصمیم خود را نگرفته اند.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، که حزب او (محافظه کاران) تقریباً با حزب کارگر برابر است، سفری ۳۶ ساعته در تمام کشور آغاز کرد که در طول شبانه روز ادامه خواهد داشت. کامرون از رأی دهندگان خواست که به حزب او صلاحیت های روشنی برای حکومت بدهند در غیر این صورت اگر حزب کارگران تلاش کند با حمایت حزب ملی اسکاتلند کوچک، دولت تشکیل دهد، آنها برای سالها با «معاملات پشت پرده» و «رشوه خواری» مواجه خواهند بود. کامرون به طرفداران خود در توینکهام در جنوب غرب لندن گفت: «بسیاری از مردم هنوز تصمصم نگرفته اند به چه کسی رأی دهند، و باید طی ساعت های آینده آنها را متقاعد کنیم». میلبند هم در بدفورد در مرکز انگلیس به نوبه خود تأکید کرد که همچنان برای به دست آوردن هر رأی مبارزه می کند.

در مقابل این صحنه، بسیاری از نگاه ها به سوی جامعه مسلمان است که تعداد آنها در حدود ۲٫۸ میلیون نفر است و به نظر می رسد آراء آنها بین راست و چپ پراکنده است، و به احتمال زیاد بدون راهنمایی قبلی رأی خواهند داد که این به علت زمینه فرهنگی آنها است اما قدرتی قابل توجه را تشکیل می دهند.

مرکز مطالعات بریتانیایی «هنری جاکسون» ذکر کرد که جامعه مسلمان، به ویژه پس از افزایش تعداد رأی دهندگان مسلمان نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۰، احتمالاً نتیجه یک چهارم کرسی ها را در انتخابات کنونی مشخص خواهد کرد.