واکنش های جهانی در محکومیت حادثه

حمله تروریستی در شهر نیس در جنوب فرانسه

حمله تروریستی در شهر نیس در جنوب فرانسه

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در پی حمله ای که پنجشنبه شب در شهر نیس در جنوب این کشور رخ داد و دست کم ۸۴ کشته برجای گذاشت، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

والس در جلسه بحران که در کاخ الیزه تشکیل شد توضیح داد طرح تصویب وضعیت فوق العاده ای که از زمان حملات نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس اجرا شده بود، در روز های چهارشنبه و پنجشنبه برای تمدید تا پایان ماه اکتوبر، به پارلمان ارائه خواهد شد.

بنا بر آمار رسمی در حادثه ای که شب گذشته در جاده ساحلی در شهر نیس در جنوب فرانسه به وقوع پیوست دست کم ۸۴ نفر، از جمله چندین کودک کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند که حال ۱۸ نفر از آنان بسیار وخیم است. در این حادثه یک کامیون به جمعیتی که برای شرکت در نمایش آتش بازی به مناسبت روز ملی فرانسه تجمع کرده بودند حمله کرد و تعداد زیادی از آنان را زیر گرفت. اولاند اعلام کرد این حمله تروریستی است. در همین حال در بیمارستان نیس برای دریافت مجروحان وضعیت اضطراری اعلام شد.

به گفته منابع پلیس، آن ها موفق به شناسایی عامل حادثه شدند. پلیس گفت عامل این حادثه صاحب اوراق هویتی است که محققان در کامیون پیدا کرده بودند و به نام یک فرانسوی تونسی تبار ، ۳۱ ساله و مقیم در نیس است. پلیس افزود: «در حال حاضر چندین عملیات دیگر به ویژه در نیس در حال انجام است».

این حمله وحشیانه  موجب محکومیت جهانی و واکنش های بین المللی شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا به همتای روس خود سرگئی لاوروف در مسکو گفت، حمله ای که در شهر نیس به وقوع پیوست نشان می دهد به رسیدن به سریعترین روش برای از بین بردن «معضل تروریسم» نیاز است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز امروز با فرانسه اعلام همبستگی کرد و این عمل وحشیانه را محکوم کرد، و خواستار ادامه مبارزه با تروریسم شد.