سربریده شدن یک کشیش پس از گروگانگیری در کلیسا.. «داعش» مسؤلیت را به عهده می گیرد

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هنگام رسیدن به کلیسایی که کشیش در آن به قتل رسید – عکس از رویترز

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هنگام رسیدن به کلیسایی که کشیش در آن به قتل رسید – عکس از رویترز

طی تنها ۱۲ روز ، فرانسه روز گذشته باز هم با یک حمله وحشتناک تروریستی از خواب بیدار شد. دو تروریست وارد مراسم صبحگاهی کلیسای شهر «سنت اتین دو رووره» (شمال غرب فرانسه) شدند، و پنج نفر را گروگان گرفتند.

در این گروگانگیری، تروریست ها کشیش ژاک هامل ۸۴ ساله را کشتند و یکی دیگر از گروگان ها را که نامش هنوز فاش نشده است زخمی کردند که حال وی وخیم است، اما سه تن دیگر آزاد شدند. تروریست ها هنگام خروج از کلیسا با حضور نیروهای واکنش سریع پلیس مواجه شدند که به سوی آن ها شلیک کردند و هر دو را کشتند.

سازمان داعش در سایت «اعماق» وابسته به خود، مسؤلیت این حمله را به عهده گرفت، و در بیانیه خود گفت: «دو نفر از سربازان خلافت، در پاسخ به درخواست ها برای هدف قرار دادن کشورهای گمراه ائتلاف که با داعش در عراق و سوریه مبارزه می کنند، عملیات کلیسا را انجام دادند».

دادستان فرانسه روز گذشته اعلام کرد که هویت یکی از عاملان حادثه مشخص شد، که عادل کرمیش نام دارد و ۱۹ سال سن دارد و در فرانسه متولد شده است.

وی افزود کرمیش نزد سرویس های امنیتی شناخته شده بود زیرا دو بار در سال ۲۰۱۵ سعی کرد به سوریه برود، و هنگام انجام این عملیات به وسیله دستبند الکترونیکی تحت مراقبت بود.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز از مکان حادثه بازدید کرد و این حادثه را یک جنایت تروریستی نفرت انگیز خواند و گفت: «سازمان داعش بر علیه ما اعلام جنگ کرد، و باید با احترام گذاشتن به حاکمیت قانون با تمام معنی با آن ها مبارزه کنیم».