۴۰%علاقمندان به پیوستن به سازمان های تندرو از پیروان جدید اسلام هستند

تصویری آرشیوی از مبارزان خارجی در سوریه – عکس از الشرق الأوسط

تصویری آرشیوی از مبارزان خارجی در سوریه – عکس از الشرق الأوسط

فرانسه در بین کشورهای غربی «صادر کننده» افراط گرایان به سوریه و عراق، در جایگاه اول قرار گرفت. زیرا بنا به گزارش صادره از اداره کل امنیت خارجی فرانسه ( سازمان اطلاعات خارجی)، تعداد شهروندان و افراد مقیمی که در خاک این کشور زندگی می کردند و به سازمان های افراطی پیوستند، ۱۴۶۲ نفر هستند. این گزارش می گوید که نیمی از این افراد در حال حاضر ما بین عراق و سوریه حضور دارند. و اگر سازمان ملل تعداد اتباع خارجی «یعنی غیر سوری ها و غیر عراقی هایی» که زیر پرچم سازمان های تروریستی مبارزه می کنند را ۲۵ هزار نفر تخمین می زند، پس فرانسه در جایگاه اول قرار دارد و با این حساب نه تنها در میانگین بلکه در تعداد نیز، از همه کشورهای اروپایی جلوتر است.

آن چه در سرشماری های داخلی فرانسه قابل توجه است، این است که ۳۵ در صد از این افراد را دختران و زنان تشکیل می دهند که یک چهارم آن ها زیر سن قانونی هستند و ۴۰ درصد از آن ها از کسانی هستند که دین اصلی خود را ترک کردند و پیرو اسلام شدند.

با وجود این که سابق بر این مساجد و زندان ها دروازه اصلی ورود به تفکر افراطی بودند، یک پژوهش علمی نشان می دهد که ۹۰ درصد از کسانی که به ایدئولوژی افراط گرایی گرایش پیدا کردند، در درجه نخست تحت تأثیر شبکه اینترنت و وسایل ارتباط جمعی قرار گرفتند.

روز گذشته روزنامه «لوموند» فرانسه با آمار و ارقامی رسمی نشان داد که ۱۲۶ افراطی فرانسوی تنها در سوریه، کشته شده اند. این افراد یا در عملیات بمباران یا در عملیات انتحاری کشته شده اند. از میان زنان افراطی که تعداد آن ها بالغ بر ۱۵۸ زن می باشد، نیز تنها یکی از آن ها کشته شد، در حالی که ۱۶ دختر زیر سن قانونی که برای نبرد به سوریه رفته بودند در پنج حادثه کشته شدند.