فتوای حوثی: ازدواج زنان با مردانی از مناطق تحت کنترل دولت حرام است

 

 

 

شمس الدین بن شرف الدین، مفتی جماعت حوثی در راستای استمرار اقدامات حوثی در به کارگیری فتواهای مذهبی برای رسیدن به اهداف فرقه‌ای خود، ازدواج زنان با مردانی از مناطق تحت کنترل دولت قانونی یمن را حرام دانست و گفت: «این اقدام خیانت است و کسانی که در منطقه تحت کنترل جماعت حوثی این کار را انجام دهند، باید مجازات شوند.

 

به گزارش الشرق الاوسط، این فتوای حوثی جدید در صفحه فیسبوک شرف الدین منتشر شد. وی در آوریل ۲۰۱۷ از سوی حوثی‌ها به عنوان مفتی یمن تعیین شده بود.

 

این فتوای فرقه‌ای که خشم مردم یمن را برانگیخت، زمانی رخ داد که شبه نظامیان حوثی به مراسم ازدواج دخترانی که با مردانی از شهر مأرب که تحت کنترل حکومت قانونی یمن ازدواج کرده بودند، حمله کرده بودند.

 

نیروهای ایست بازرسی، این دختران را از ماشین پیاده کرده و آنها را به یکی از سربازخانه‌های خود بردند و در آنجا سرهایشان را تراشیده و دختران را به زادگاه خود بازگرداند.

 

به گزارش منابع آگاه عناصر شبه نظامی حوثی این دختران را به نوشتن تعهدی وادار کردند که براساس آن نمی‌توانند سرزمین‌های تحت کنترل حوثی‌ها را ترک کنند.

 

جماعت حوثی به ایست بازرسی‌های خود اعلام کرده که از تردد زنان به استان‌های دیگر و بدون داشتن همراه ممانعت کنند.

 

این در حالی است که بزرگان قبایل براساس عرف خود که هرگونه تعرض به زنان را ناپسند می‌داند، ضمن رد این اقدام، آن را «ننگ سیاه» خواندند.

در ادامه این فتوا آمده‌است: «هیچ‌کس نباید به دختر یا خواهر خود اجازه بدهد با مردانی از مناطق تحت کنترل دولت یمن موسوم به (الشرعیه) ازدواج کنند. این اقدام خیانت است و افراد مزدوری که مرتکب این کار ناپسند می‌شوند، باید مجازات شوند.»

 

فعالان یمنی ضمن محکوم کردن این فتوا، از احتمال صدور فتواهای جدید در زمینه نقض حقوق زنان و وقوع جنایاتی علیه زنان یمنی ابراز نگرانی کردند.

 

مفتی حوثی پیش از این با صدور فتوایی خون کسانی که براساس رویکرد و دیدگاه حوثی عمل نمی‌کنند را حلال اعلام کرده بود.

او جامعه یمنی را به دو گروه اولیاءالله و منافقین تقسیم کرده و همه گروه دوم را مخالفان خود می‌داند.

 

به گزارش منابع آگاه اعضای هیئت افتای حوثی به رهبری شرف الدین، همگی در حوزه‌های علمی قم درس خوانده‌اند تا با افکار مذهب اثنی عشری آشنا شوند.

الشرق الاوسط:
Related Post