علم الهدی امام جمعه مشهد-عکس از ایرنا

علم الهدی امام جمعه مشهد-عکس از ایرنا

در حالی که از روی کار آمدن حسن روحانی، بحث رفع فیلترینگ فیسبوک از سوی مسوولان دولتی این کشور بارها بیان شده است، امام جمعه مشهد ضمن انتقاد شدید به این موضوع اعلام کرده که رفع فیلتر فیس بوک به معنای «باز کردن دروازه های فرهنگ به سوی دشمنان اسلام» است.

سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه روز ۱۲ اردیبهشت با اشاره به صحبت های اخیر وزیر ارتباطات ایران در زمینه رفع فیلترینگ فیسبوک گفت: «: آقای وزیر فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و زمانی نیز در وزارت خارجه به این نظام خدمت می‌کرده، برای من عجیب است که این آقایان وقتی پیر می‌شوند، چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می‌رسند این حرف‌ها را می‌زنند.»

علم الهدی در ادامه صحبت های خود از عملکرد دولت روحانی در این زمینه انتقاد کرده و خطاب به رییس جمهور ایران گفت: «آیا مردم به شما رای داده اند که فیلتر فیسبوک را بردارید.» این صحبت در حالی بیان شده است که آمارهای غیر رسمی نشان می دهد بین ۱۲ تا ۱۷ میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی عضویت دارند که برخی از آن ها به دلیل فیلترینگ فعال نیستند.

جنتی: خیلی از رئوس فتنه هنوز آزادند

آیت الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز این هفته از اقدامات ریاست قوه قضاییه و دادستان ایران تشکر کرده و گفت: «خیلی از رئوس فتنه هنوز آزادند و هر چه می خواهند انجام می دهند». مقامات جمهوری اسلامی ایران از جریان های اعتراضی انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، به عنوان “فتنه” یاد می کنند.
به نظر می رسد این تشکر جنتی در زمینه واکنش دستگاه های قضایی این کشور به درگیری اواخر فروردین، در زندان اوین بین ماموران بازرسی و شماری از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین بوده است.
جنتی در ادامه صحبت های خود گفت: «باید مراقب این ها (رهبران مخالف) بود که کجا رفته و چه شبکه هایی تاسیس می کنند؛ همه باید به مسوولین کمک کنند که ریشه فتنه را براندازند.»

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود بر نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد به آثار منتشر شده تاکید کرده و گفت که این وزارت باید از انتشار هر کتابی که رنگ اسلامی ندارد و ضد اسلامی است، جلوگیری کند.

جنتی دبیر شورای نگهبان ایران تاکید کرد: «اگر نویسنده ای غیر اسلامی می اندیشد، نباید آثارش منتشر شود.» این صحبت های جنتی تنها چند روز بعد از سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهور ایران مطرح شده است. روحانی در صحبت های خود اعلام کرده بود که دولتش به دنبال سانسور دولتی در حوزه کتاب نیست و گفت: « من افتخار می کنم به دولتی که شرایطی به وجود آورده است تا همه به راحتی حرف می زنند و نقد می کنند، سخن می گویند و گاهی از کاه کوه می سازند ».