امضای قرار دادی که سعودی را در جایگاه سوم تولید فسفات در جهان قرار می‌دهد

شرکت معادن سعودی، روز گذشته با شرکت صنعتی محدود دیلم در شهر صنعتی راس الخیر، قرارداد پایه‌گذاری سومین کارخانه آمونیاک را به ارزش ۸۹۲ میلیون دلار امضا کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، این قرارداد میان دارین دیویس رئیس شرکت معادن و مدیر اجرایی آن و هوین یم مدیر اجرایی شرکت دیلم در دفتر اصلی شرکت معادن در ریاض به امضا رسید.
به موجب این قرارداد شرکت صنعتی محدود دیلم، مسئولیت کارهای مهندسی، واردات تجهیزات و پایه‌گذاری این پروژه را برعهده گرفت.
این پروژه ۳۸ ماه زمان می‌برد و میزان برآورد تولید آمونیاک آن سالانه ۱٫۱ میلیون تن است.
رئیس شرکت معادن عنوان کرد پروژه «فسفات ۳» در راستای تحقق استراتژی این شرکت و توسعه صنایع فسفات آن در جهت پایه گذاری سیستم کارخانه‌های آن بر اساس استاندارهای جهانی است.
وی تاکید کرد این شراکت بر اساس برنامه‌ها و و روش‌های حساب شده آن، وارد مرحله جدید توسعه‌ای می‌شود.
بر اساس گفته‌های وی، این پروژه نقشی بزرگ در تقویت جایگاه سعودی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان فسفات در جهان را دارد که از طریق بالا بردن تولیدات آن تا ۹۰ میلیون تن کود فسفات صورت می‌گیرد.
در واقع این اتفاق نشان دهنده قدرت شرکت معادن بوده و میزان رقابت‌پذیری آن را در جهان بالا می‌برد که هم‌راستا با تحقق «چشم انداز ۲۰۳۰» سعودی است.
هوین یم نیز این فرصت را مرحله‌ای مهم برای شرکت دیلم در جهت اثبات توانایی‌های تاسیسی آن و همچنین موفقیت شراکت دانست.
وی بر اطمینان خود بر موفقیت این پروژه و تحقق اهداف مشترک تاکید کرد.
گفتنی است، کارخانه آمونیاکی که معادن در صدد تاسیس آن است در واقع هسته اول کارخانه‌هایی است که این شرکت قصد پایه‌گذاری آنها را دارد.
این پروژه سومین پروژه مجموعه کارخانه‌های فسفات به ارزش ۶٫۴ میلیارد دلار بوده و باعث می‌شود شرکت معادن تبدیل به دومین منبع و سومین تولید کننده فسفات در جهان شود.
این کارخانه تولیدات داخلی را ۶٫۶ میلیادر دلار بالا می‌برد. همچنین باعث ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در سعودی می‌شود.