عکس از ایرنا

عکس از ایرنا

نسیم آنلاین نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: “داعش” با حمله به موصل به دنبال شکستن محاصره نیروهای خود در “فلوجه” بود/ کشورهای اروپایی در آینده در معرض تهدید اینگونه گروهک‌ها هستند.

مهمترین محورهای سخنان نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

– در عملیات‌های نامتقارن همواره مراکز حساس برای برخی از کشورها اهمیت دارد مثلا در سوریه دمشق از مراکز حساس بشمار می‌رود و زیر نظر داشتن سایر نقاط از اهمیت چندانی در مناطق استراتژیک برخوردار نیست، لذا ممکن است دولت عراق هم تمرکزش در حال کنونی بر روی مراکز کلیدی همچون بصره باشد.

-“داعش” به دنبال این است تا دولت اسلامی شام و عراق را تشکیل دهد لذا برای رسیدن به این هدف فعالیتهای خود را د تا دیروز در فلوجه و امروز در نقاط دیگر آغاز کرده‌اند. خارج کردن نیروهای تروریستی ” داعش ” در فلوجه که تحت محاصره نیروی نظامی عراق هستند می‌تواند از دیگر اهداف این گروهک بشمار رود لذا با اقدامات تروریستی در کرکوک و موصل به دنبال این هستند تا نظر دولت را به این سمت متمایل کند تا گروههای خود در فلوجه را بتوانند آزاد کنند.

-ایران نباید اجازه بدهد تا هیچ تهدیدی به مرزهایش نزدیک شود چراکه همه کشورهای جهان سعی می کنند با مراکز حساس و استراتنژیک حائلی را با ایجاد کنند تا تهدید را از کشور و مرزهای خود دور شود. هیچ نیروی تروریستی نباید در عراق شکل بگیرد چراکه شکل گرفتن چنین نیروهای تروریستی فی نفسه و از لحاظ عقیدتی تهدید علیه ایران بشمار می روند لذا ایران باید کل منطقه لبنان، سوریه و عراق را منطقه امنیتی برای خود در نظر بگیرد.

-گروهک تروریستی ” داعش ” در حال حاضر نمی تواند تهدیدی علیه ایران باشد اما تفکر این نیروها می تواند در بلند مدت تهدیدی برای کشورمان بشمار برود.

-طرح و اساس استراتژی که در حال حاضر در منطقه طراحی شده است بی ثبات کردن منطقه را هدف گرفته است و آن پروژه جنگ تمدن‌ها را که قرار بود میان اسلام و مسحیت و مسحیت با آیین کنفسیوس ایجاد شود امروزه به درون تمدنی میان مسلمانان تبدیل شده که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدیریت می شود.

– ارتش عراق به اندازه کافی نیرو برای مقابله با “داعش” در اختیار دارد و ایران در صورت نیاز می‌تواند مسأله هدایت و فرماندهی را بر عهده بگیرد.

-ویژگی گروه‌های تروریستی ” داعش ” و ” تکفیری ها ” سیال بودن آنها می باشد و نمی توان مشخص کرد که این گروهک ها چه کشوری را بعد از شکست در عراق و یا هر کشور دیگر را برای خود انتخاب خواهند کرد، ولی کشورهای اروپایی از کشورهایی هستند که در آینده درمعرض تهدید گروهک‌های ترویستی قرار خواهند گرفت.