ولد الشیخ خواستار آتش بس شد.. مذاکرات دو هفته به تعویق می افتد

نیروهای حامی هادی رئیس جمهور یمن در مأرب – عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای حامی هادی رئیس جمهور یمن در مأرب – عکس از خبرگزاری فرانسه

سرتیپ احمد عسیری سخنگوی فرماندهی ائتلاف عربی تأکید کرد که عربستان سعودی به هیچ عنوان مذاکره مستقیم با علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن و شبه نظامیان حوثی را قبول نمی کند.

سخنان عسیری در پاسخ به صالح بود که در یک سخنرانی تلوزیونی که دو روز پیش از شبکه «الیمن الیوم»، تحت مالکیت او، پخش شد، اعلام کرده بود با کسی بجز عربستان سعودی مذاکره نخواهد کرد.

از سوی دیگر، دولت مشروع یمن اعلام کرد که زمان مذاکرات یمن که قرار بود در چهاردهم ماه جاری برگزار شود، و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل، ژنو را به عنوان مقر برگزاری آن اعلام کرده بود، حد اقل به مدت دو هفته به تعویق می افتد.

عبد العزیز جباری، وزیر خدمات مدنی و مشاور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن به «الشرق الأوسط» گفت: «ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل با هیئت مشروع یمن دیدار کرد و خواستار آتش بس جدیدی در زمان انجام مذاکرات شد، اما این مسئله به هادی رئیس جمهور بستگی دارد، و ما در دوره های قبلی مذاکرات، با هماهنگی با نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی آتش بس اعلام کردیم، اما کودتا گران آن را به صورت نادرستی مورد استفاده قرار دادند».