آنها تأکید کردند که حمله به نیروهای امنیتی توهین به کشور و مخالف دین است

کپی بیانیه ای که 30 شخصیت برجسته القطیف امضا کردند و الشرق الاوسط یک نسخه از آن را به دست آورد

کپی بیانیه ای که ۳۰ شخصیت برجسته القطیف امضا کردند و الشرق الاوسط یک نسخه از آن را به دست آورد

 

دمام: عبید السهیمی

روز گذشته ۳۰ نفر از برجستگان و بازرگانان استان القطیف با امضای بیانیه ای، ضمن محکومیت حادثه کشته شدن یک نیروی امنیتی عربستان سعودی در شهرک العوامیه ( شرق عربستان ) به دست چند ناشناس ، بر محکوم کردن تروریسم تأکید کردند.

در این بیانیه ضمن تأکید بر نقشی که نیروهای امنیتی در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و حمایت از امنیت ملی و شهروندان به عهده دارند، هرگونه هدف قرار دادن و تجاوز به نیروهای امنیتی را در حال ادای وظیفه ملی، توهین به امنیت ملی و مخالف تعالیم دینی دانستند، که هرگونه تجاوز را ممنوع و هرگونه خشونت و خون ریزی را جرم و حرام می شمارد». امضا کنندگان با محکوم کردن حادثه اخیر، گفتند:« حمله ناجوانمردانه به عبدالعزیز احمد عسیری سرباز نیروی امنیتی ، که منجر به شهادت وی شد را محکوم می کنیم». هیئتی از نمایندگان استان القطیف، روز گذشته این بیانیه را به شاهزاده سعود بن نایف بن عبدالعزیز، فرماندار استان الشرقیه، تسلیم کرد.

فرماندار استان الشرقیه هم به نوبه خود با استقبال از هیئت تأکید کرد « نیروهای امنیتی قادر هستند این گروههای جنایتکار را از بین ببرند، و  اعمال مجرمانه آنها را از انجام وظیفه خود باز نخواهد داشت.