«وزارت کشور» بر دستگیری ۲۶ باند وابسته به «داعش» تأکید می کند… تروریست در انفجار از ماده «آر- دی- ایکس» استفاده کرد

1432420277649926300

تنها ۲۴ ساعت پس از وقوع جنایت، وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته هویت بمب گذار انتحاری که دو روز پیش به هنگام نماز جمعه خود را در مسجد علی بن ابی طالب در شهرستان القدیح از توابع استان القطیف منفجر کرده و منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شده بود را شناسایی کرد.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی تصریح کرد: «مقامات ذی صلاح بلافاصله در مورد این جنایت شروع به تحقیق کردند و هویت فردی که این جنایت تروریستی وحشتناک را انجام داده بود را مشخص کردند. این فرد صالح بن عبد الرحمن صالح القشمعی نام دارد و از شهروندان عربستان سعودی است که به علت وابستگی به گروهک های ترویستی که از سازمان تروریستی داعش در خارج از کشور دستور می گیرند، تحت تعقیب بود».

وی توضیح داد که این باند تروریستی اخیراً شناسایی شده بود و ۲۶ نفر از عناصر آن دستگیر شده بودند که همگی آن ها ملیت عربستان سعودی را دارند. سخنگوی وزارت کشور افزود: « آزمایشگاه جنایی با بررسی نمونه هایی از بقایای جسد تروریست انتحاری و مکان حادثه ثابت کرد که ماده به کار رفته در انفجار از نوع «آر- دی- ایکس» است». علاوه بر این نتایج تحقیقات نشان داد که ۵ نفر از عناصر این باند تروریستی در تیر اندازی که اخیراً به یکی از خودروهای گشت زنی امنیتی یکی از مؤسسات به هنگام نگهبانی از مکان ذخیره سازی استراتژیک در جنوب شهر ریاض صورت گرفت نیز دست داشتند.

شاهزاده سعود بن نایف، حاکم منطقه الشرقیه، به نوبه خود هشدار داد که «عربستان سعودی در قبال کسانی که می خواهند در کشور فتنه افروزی کنند دست بسته نخواهد ایستاد»، وی تأکید کرد کسانی که در حمله به مسجد القدیح دست داشتند به دست عدالت خواهند افتاد». اظهارات حاکم منطقه الشرقیه طی دیدار با تعدادی از مجروحان در بیمارستان مرکزی القطیف در دو روز پیش صورت گرفت. وی گفت: «تروریست های جنایت کار هیچ توجهی به حرمت جان مسلمانان بی گناهی که در حال ادای نماز واجب خود در پاک ترین نقاط زمین هستند ندارند».