وزارت کشور به «الشرق الأوسط»: جستجو برای یافتن همه کسانی که در انفجار دست داشتند ادامه دارد

بخشی از آثار به جا مانده از تجاوز جنایتکارانه به مسجد نیروهای اورژانس ویژه در عسیر – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

بخشی از آثار به جا مانده از تجاوز جنایتکارانه به مسجد نیروهای اورژانس ویژه در عسیر – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

عربستان سعودی روز گذشته هویت شخصی که اقدام به انفجار مسجدی درون مقر نیروهای اورژانس ویژه شهر ابها، در جنوب غربی عربستان، در روز پنجشنبه گذشته را انجام داده بود اعلام کرد و گفت که عامل این انفجار که منجر به کشته شدن ۱۵ نمازگزار شد که برخی از آن ها از نیروهای امنیتی و کارآموزانی بودند که در مقر کار می کردند و برخی دیگر از کارکنان بنگلادشی مقر بودند، دارای ملیتی عربستانی است و یوسف بن سلیمان عبد الله السلیمان نام دارد و متولد سال ۱۹۹۴ است.

سرلشکر منصور ترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که فرد انتحاری پیش از این در سال ۲۰۱۳ به علت مظنون بودن به وابستگی وی به گروه های گمراه، برای مدت ۴۵ روز بازداشت شده بود، ولی سپس به علت نبودن ادله آزاد شده بود. وی اشاره کرد که السلیمان پس از آن از ماه رمضان گذشته از زادگاه خود در الجوف ناپدید شد.

سخنگوی امنیتی ذکر کرد که مقامات امنیتی در حال پیگیری و تکمیل تحقیقات برای دستگیری و بازداشت تمام کسانی هستند که این عملیات تروریستی را برنامه ریزی کرده و تأمین مالی کردند و به انتقال فرد انتحاری به منطقه جنوب کمک کردند.

در همین حال یک منبع امنیتی به «الشرق الأوسط» گفت که السلیمان تحت تأثیر پدر خود قرار گرفته بود. پدر السلیمان پیش از این به علت تحت تأثیر بودن القاعده برای ۳ سال بازداشت بود.