سه تن از نیروهای امنیتی و ۴ تروریست کشته شدند… یک منبع امنیتی به «الشرق الأوسط»: وانمود کردند می خواهند خود را تسلیم کنند

تصویری خصوصی به دست آمده توسط «الشرق الاوسط» که در آن یکی از نیروهای امنیتی با لباس محافظ دیده می شود که در حال بررسی مکان و جسد یکی از تروریست ها می باشد

تصویری خصوصی به دست آمده توسط «الشرق الاوسط» که در آن یکی از نیروهای امنیتی با لباس محافظ دیده می شود که در حال بررسی مکان و جسد یکی از تروریست ها می باشد

مقامات عربستان سعودی، بامداد روز گذشته، تلاش ۴ تروریست که قصد ورود از عراق به داخل خاک این کشور را از طریق مرکز مرزی سویف داشتند، پس از وقوع درگیری های شدید خنثی کردند. این درگیری ها منجر به کشته شدن دو نفر از تروریستها شد در حالی که دو نفر دیگر خود را منفجر کردند. در این میان سه نفر از نیروهای امنیتی از جمله سرتیپ عوده البلوی، فرمانده منطقه مرزی شمال در گارد مرزی عربستان، کشته شده و دو نفر دیگر زخمی شدند.

سرلشکر منصور ترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور، توضیح داد که نیروهای امنیتی سحرگاه روز گذشته، ۴ نفر را که سعی داشتند از مرزهای عربستان با عراق رد شوند، مشاهده کردند و هنگامی که گارد مرزی به گشت زنی پرداخت، آن ها اقدام به تیراندازی کردند که متناسب با وضعیت با آن ها برخورد شد. یکی از آن ها کشته شد در حالی که نفر دیگر، به هنگام تلاش نیروهای امنیتی برای تسلیم شدن، اقدام به منفجر کردن کمربند انتحاری خود کرد».

وی افزود که خودروهای گشت زنی گارد مرزی، دو نفر دیگر که قصد فرار داشتند را دنبال کردند، و نیروهای امنیتی توانستند آن ها را در وادی عرعر، منطقه ای که گیاهان علفی در آن فراوانند، محاصره کنند. سپس از آن ها خواسته شد خود را تسلیم کنند، اما یکی از آن ها خود را منفجر کرد در حالی که نفر دیگر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

به همراه تروریست ها سلاح هایی از نوع مسلسل، هفت تیر، نارنجک، کمربند های انتحاری و مقداری پول نقد در کیفی که همراه آن ها بود کشف و ضبط شد.

یک منبع به «الشرق الأوسط» تأکید کرد که «تروریست ها وانمود کردند که می خواهند خودشان را تسلیم کنند، ولی آن ها مصمم به اجرای طرح های جنایتکارانه خود بودند، چون کمربندهای انتحاری و بمب های دست ساز با خود داشتند، با این حال نتوانستند از منطقه مرزی که در آن محاصره شدند فراتر بروند.

«الشرق الأوسط» آگاه شد که تروریست ها از حصار اول امنیتی بین عربستان و عراق عبور کردند و از طریق دروازه ورود حجاج عراقی به عربستان وارد شدند بطوری که تمام تحرکات آنها از طریق برج های مراقبت و دوربین های مدار بسته کنترل شده بود.