Categories: خبر

عدن آزاد… آغاز بازگشت تدریجی دولت هادی

مقاومت در تعقیب حوثی ها

مبارزانی از مقاومت مردمی در تعقیب شبه نظامیان شورشی در عدن – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

مقاومت مردمی وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، روز گذشته پیروزی های خود در عدن را افزایش داد و کنترل بندر عدن و منطقه معلا و محله کریتر و مناطق استراتژیک دیگری را در شهر به دست گرفت.

این پیروزی ها یک روز پس از کنترل کامل فرودگاه بین المللی عدن و محله خور مکسر، واقع در مرکز شهر، صورت می گیرد. منابع میدانی خبردادند که با این پیروزی های جدید، شهر عدن به استثنای محله های کوچک، تقریباً به طور کامل آزاد شده است و مقاومت در محله های معدودی به خصوص در منطقه ساحلی التواهی، به تعقیب بقایای شورشیان و متحدان آن ها از حامیان علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق ادامه می دهند. منابع نظامی حاضر در میدان پیش بینی می کنند که این نبرد طی ساعت های آینده به طور کامل به پایان برسد.

در همین راستا، روز گذشته سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی حامی مشروعیت یمن به «الشرق الأوسط» گفت: «آنچه در عدن روی می دهد، عملیات یکپارچه بین ائتلاف «بازگرداندن مشروعیت» و مقاومت مردمی است، و این یک پیروزی محدود تاکتیکی است که عملیات استراتژیکی را برای به دست آوردن امنیت و ثبات در کل یمن و نه تنها در بخشی از عدن، در پی خواهد داشت. وی اشاره داشت که عملیات نظامی در خاک یمن ادامه دارد و کار مشترکی بین عملیات هوایی، زمینی و دریایی وجود دارد.

در همین حال راجح بادی سخنگوی رسمی دولت یمن، روز گذشته از هیئت کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست که اسرای گروه «انصار الله» حوثی را در شهر عدن تحویل بگیرند. وی تأکید کرد که با این اسرا به خوبی رفتار می شود و صلیب سرخ باید آن ها را به صورت رسمی از مقاومت تحویل بگیرد.

از سوی دیگر، منابع آگاه فاش کردند که دولت هادی از فردا بازگشت تدریجی به عدن را آغاز می کند. این منابع افزودند که این روند با بازگشت وزرای کشور و حمل و نقل آغاز خواهد شد.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post