اعلام مقابله با شهرک سازی های نژادپرستانه اسرائیل

رئیس جمهور فلسطین مدعی شد: هرگز اجازه تصویب طرح‌های اسرائیل در خان‌ الاحمر را نخواهیم داد و ما راه‌های مقابله با قانون نژادپرستانه “کشور یهود” را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش الشرق الاوسط به نقل از رویترز، محمود عباس در سخنانی که در بیست‌ونهمین نشست‌ شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در ادامه با تاکید بر اینکه اجازه اجرای طرح اسرائیلی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی را نخواهد داد، قانون کشور یهود که به تازگی از سوی کنست (پارلمان اسرائیل) تصویب شده را قانون نژادپرستانه و فاشیستی توصیف کرد.

او در ادامه افزود: حماس نیتی برای آشتی نداشته و طرف‌هایی وجود دارند که تشویق به عدم حرکت در مسیر آشتی می‌کنند و برخی مساله غزه را تنها یک مساله انسانی می‌دانند. تنها آشتی کامل را مطابق با توافق‌نامه‌های قبلی خواهیم پذیرفت و ما به دنبال یک دولت یکپارچه و سلاح واحد در غزه بدون شبه نظامیانی در اینجا و آنجا هستیم.

از سوی دیگر، عباس با انتقاد از پیشنهادات آمریکا برای کاهش مشکلات انسانی در غزه گفت: فکر می‌کنم آمریکا تلاش می‌کند طرح‌هایی را به بهانه کمک به غزه به تصویب برساند که در راستای منافع شخصی خودش هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر وعده داده بود که در راستای دستیابی به توافق نهایی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تلاش می‌کند.

فلسطینی‌ها پس از اینکه ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد، با میانجی‌گری آمریکا برای برقراری صلح مخالفت کردند.

نشست شورای مرکزی فلسطین عصر امروز با حضور محمود عباس در شهر رام الله آغاز شده است.

این نشست دو روزه است و و دستور کار آن مربوط به اوضاع داخلی، ضرورت اتمام مصالحه، قدس و پناهندگان و چگونگی مقابله با قانون نژاد پرستانه موسوم به القومیه و عدم به رسمیت شناختن اسرائیل است.