حضور رسمی و عمومی گسترده در کنسرت بوچلی

العلا: الشرق الأوسط

استان العلا سعودی روز گذشته میزبان کنسرت آندریا بوچلی اپراخوان نابینای ایتالیایی با حضور گستردۀ مردم و مقامات رسمی بود.
به گزارش الشرق الاوسط، بوچلی در این کنسرت با همراهی ۱۴۰ نوازنده و خواننده ۱۰ ترانه را اجرا کرد.
در بخش دوم کنسرت، بوچلی ترانه‌های محبوب خود را خواند که برخی از آنها در فیلم‌‌ها خوانده و پخش شد و از جملۀ آنها آهنگ‌های ۱۵ آلبوم کلاسیک وی بود.
در کنسرت بوچلی که در یکی از بخش‌هایش چفیۀ و عقال سعودی بر سر کرد، مقامات رسمی از جمله سفیران و مسئولان ایتالیایی شرکت کردند.
بوچلی که علیرغم کوری به صدای بی‌نظیرش معروف است روز گذشته آهنگ‌های معروف خود را از جمله آهنگ « Brucia La Terra» (زمین و دلم می‌سوزند) که در فیلم «پدر خوانده» معروف شد، آهنگ «ماریا» و تعدادی از آهنگ‌های معروف اپرا از جمله « la traviata» (سرگردان) را برای حضار خواند.
حضور وی در جشنوراۀ «زمستان طنطوره» نشان دهندۀ جهانی بودن این جشنواره است.
بوچلی در کارنامۀ هنری خود افتخارات زیادی همچون کسب جایزۀ «گرامی» و جایزه «گولدن گلوب»، کاندیدا شدن برای دریافت اوسکار بهترین ترانه و… را دارد.
کنسرت بوچلی هفتمین کنسرت جشنوارۀ موسیقی «زمستان طنطوره» بود. طی سه هفته دیگر این جشنواره میزبان یانی موسیقی‌دان جهانی خواهد بود و بعد از تمدید دو هفته‌ای جشنواره شبی برای بزرگداشت موسیقی عراقی با حضور کاظم الساهر و الهام المدفعی و همچنین شبی برای بزرگداشت عبدالکریم عبدالقادر با خوانندگی راشد الماجد و ماجد المهندس برگزار خواهد شد.