«الشرق الأوسط» جزئیات طرح را منتشر می کند * ریاض یک میلیون ریال برای حمایت از آتش بس در ۷ استان تقدیم می کند

gjsdfjsdsjggjdfvnfgdfgkasg

منابع آگاه از مذاکرات صلح یمن که در کویت جریان دارد تأکید کردند عربستان سعودی در روزهای گذشته طرحی برای آرامش و هماهنگی آتش بس در یمن ارائه کردند و طرف های مربوطه بدون قید و شرط آن را پذیرفتند.

این طرح که «الشرق الأوسط» از جزئیات آن اطلاع یافت از چهار بند تشکیل شده است که عبارتند از ایجاد ساختار سازمانی برای کمیته آتش بس، تشکیل تیم های میدانی در چندین جبهه در تمامی استان ها، ارتباط دادن تیم های آتش بس در سطح جبهه ها، و تعیین حد فاصل های امن در میدان.

محمد سفیر آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن که در مذاکرات کویت شرکت دارد به «الشرق الأوسط» گفت این طرح به دلیل ادامه نقض آتش بس ارائه شد. وی تأکید کرد طرف های درگیر با طرح سعودی موافقت کردند و عملیات نظارت و اجرا به سازمان ملل متحد و کمیسیون اصلی آتش بس ارجاع می شوند که از ده عضو تشکیل شده که به طور مساوی بین دو طرف تقسیم می شوند. وی ادامه داد: «همه طرف ها از طرح قدردانی کردند، و فرستاده سازمان ملل آن را به سفیران ۱۸ کشور حامی صلح در یمن ارائه داد و آن ها هم به نوبه خود تأکید کردند این طرح منطقی و واقع بینانه است و به آتش بس کمک می کند.

سفیر سعودی گفت کمیسیون اصلی آتش بس که تحت نظر سازمان ملل کار می کند، برقراری ارتباط با کمیته های فرعی در ۷ استان مورد نظر ، و پیگیری هر گونه نقض آتش بس را آغاز کردند. وی توضیح داد عربستان سعودی بنا به درخواست فرستاده سازمان ملل، حدوداً یک میلیون ریال به سازمان ملل برای پوشش هزینه ها و مخارج کمیته های آتش بس و هماهنگی در هفت استان تقدیم کرد.