وزیر امور دینی تونس روز گذشته گفت: «وزارت در صدد اجرای طرحی برای «بی‌طرفی» مساجد در انتخابات پایان سال آینده است».
به گزارش الشرق الاوسط، احمد عظوم با حضور در کنفرانسی افزود: «مفاد و ویژگی‌های اولیه این طرح تا اوائل سال ۲۰۱۹ آماده خواهد شد. هدف از طرح مذکور این است که مساجد از کمپین‌ها و تبلیغات انتخاباتی مربوط به انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری مصون بمانند».
وی در گفتگو با خبرگزاری تونس یادآور شد: «ما در این زمینه و در انتخابات شهرداری (شورای شهر) که در ماه می ۲۰۱۸ انجام شد، تجربه موفقی داشتیم و توانستیم مساجد را از شرکت در کمپین‌های انتخاباتی دور نگه داریم».
به گزارش خبرگزاری آلمان پس از برگزاری اولین انتخابات این کشور که بعد از انقلاب ۲۰۱۱ برگزار شد، احزاب چپ و لیبرال از اقدام احزاب اسلامی در خصوص استفاده از مساجد و فضاهای دینی برای تبلیغات خود شاکی شدند و این احزاب را به جمع‌آوری آراء مساجد متهم کردند. انقلاب مردم تونس در سال ۲۰۱۱ به سقوط دولت زین العابدین بن علی رئیس‌جمهور وقت این کشور انجامید.
گفتنی است «جنبش نهضت» اسلامی توانست نتایج اولین انتخابات دموکراسی پس از انقلاب ۲۰۱۱ را از آن خود کند و تا سال ۲۰۱۴ قدرت را با تشکیل ائتلافی متشکل از دو حزب کوچک دیگر در دست بگیرد، اما پس از صدور قانون جدید و اعلام جمهوری، یک دولت غیر حزبی تا زمان برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۴ زمام امور را به دست گرفت.
یک منبع رسانه‌ای در وزارت امور دینی در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفت: «وزارت در حال تهیه یک منشور اخلاقی برای امامان مساجد است تا بی‌طرفی خود در انتخابات را حفظ کنند. وزارت همچنین بر فضاهای دینی نظارت دائم خواهد داشت».
خبرگزاری آلمان در همین راستا تحقیقی در خصوص انقلاب تونس و نتایج ناامید کننده آن برای مردم این کشور در سال‌های اخیر و بعد از سقوط زین العابدین بن علی نوشت.