عسیری به «الشرق الأوسط»: نیروهای ما در داخل یمن حضور دارند

تجمع یمنی ها در اطراف حفره ای که بر اثر موشک جنگنده های ائتلاف در صنعا پایتخت یمن ایجاد شده است – عکس از رویترز

تجمع یمنی ها در اطراف حفره ای که بر اثر موشک جنگنده های ائتلاف در صنعا پایتخت یمن ایجاد شده است – عکس از رویترز

نیروهای مشترک، در چارچوب طرح آزاد سازی صنعا حلقه را بر شورشیان حوثی و نیروهای متحد آن ها، علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن تنگ تر کردند. قرار است آزاد سازی صنعا از طریق ۳ جبهه انجام شود که دو جبهه از استان های مأرب و الجوف در جنوب پایتخت خواهد بود در حالی که سومین محور از طریق استان صعده، در شمال صنعا می باشد.

منابعی یمنی از نیروهای نظامی مشترک به «الشرق الأوسط» اطلاع دادند که یگان هایی از نیروهای ائتلاف به برخی مناطق صعده، از جمله منطقه البقع و مناطق قبایل وائله، وارد شدند تا این استان که در نزدیکی مرزهای عربستان سعودی واقع شده است، در میان آرواره های انبر نیروهای مشترک موجود در مأرب و نیروهای ائتلاف در مرزهای یمن – عربستان سعودی قرار گیرد.

سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف و مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که نیروهای ائتلاف در خاک یمن حضور دارند و در کنار مقاومت مردمی و ارتش ملی فعالیت می کنند. وی اشاره کرد که نیروهای ائتلاف، متشکل از ۱۰ کشور به رهبری عربستان سعودی، از طریق تجربیات پیشرفته نظامی خود به عناصر نیروهای مشروع یمن در آزاد سازی دیگر مناطق یمن کمک می کنند.

در همین راستا، و برای به دست گیری کنترل جاده های منتهی به پایتخت، نبردهای شدیدی در قله های کوهستانی در روستای نهم، واقع بین صنعا و استان مأرب در گرفت، که این امر نشان از نزدیک شدن عملیات آزاد سازی صنعا با مشارکت نیروهای مختلف نظامی دارد.

از سوی دیگر، نیروهای ائتلاف عربی ساخت باندی برای جنگنده های آپاچی را در مناطق نزدیک به مأرب به پایان رساندند. این در حالی است که تقویت نیروهای نظامی عربستان سعودی در منطقه بیحان در مجاورت استان همچنان ادامه دارد.

و اما در عدن، روز گذشته دو فرد ناشناس، سرهنگ عبدالحکیم السنیدی، مدیر عملیات امنیتی استان را در نزدیکی میدان کالتکس در شهر منصوره ترور کردند. حلیم الشعیبی مسؤل امنیتی مقاومت جنوبی در شهر منصوره به «الشرق الأوسط» گفت: «اثرات به جا مانده در حادثه ترور السنیدی، از همان روشی که توسط گروه های تروریستی تحت حمایت صالح رئیس جمهور سابق پیروی کرده است، که سال هاست برای ترور شخصیت های جنوبی از موتورسیکلت استفاده می کنند». وی «سلول های خفته صالح» را به انجام این عملیات متهم کرد.