مسلحان جنبش، مقامات دولتی را که به سوی فرودگاه فرار کردند تعقیب می کنند

نیروهای افغانی در خیابان های ولایت کندز پس از به تصرف در آمدن برخی از ساختمان های دولتی توسط طالبان – عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای افغانی در خیابان های ولایت کندز پس از به تصرف در آمدن برخی از ساختمان های دولتی توسط طالبان – عکس از خبرگزاری فرانسه

مسلحان طالبان روز گذشته شهر کندز در شمال افغانستان را تصرف کردند و بسیاری از ساختمان های دولتی در شهر را اشغال کرده و پرچم جنبش را بر بالای آن ها بر افراشتند.

بنا به گفته شاهدان عینی و مسؤلان امنیتی ، مسلحان از سه جهت وارد شهر شدند. یک مسؤل امنیتی که نخواست نامش فاش شود گفت: «برخی از مواضع پلیس در داخل شهر تصرف شدند». وی اشاره کرد: «مسلحان طالبان در تمامی مناطق شهر گسترده شده اند و بسیاری از ساکنان به سمت فرودگاه به عنوان مکانی امن، فرار می کنند».

گفته می شود که مسلحان طالبان مسؤلان دولتی را که به سوی فرودگاه فرار کرده اند تعقیب کردند.

غلام ربانی، یکی از اعضای شورای منطقه ای، گفت: « تا کنون توانستند ساختمان شورای منطقه ای در کندز، که در حال حاضر جبهه نبرد آن ها به شمار می رود را تصرف کنند. مسلحان همچنین بیمارستان عمومی ۲۰۰ تخت خوابه را تصرف کردند و هم اکنون به سمت دانشگاه ولایت در حال پیشروی هستند».

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی جنبش طالبان، از ساکنان کندز خواست در منازل خود بمانند. وی گفت: «مبارزان طالبان سعی می کنند از وارد شدن هر گونه آسیب به ساکنان ولایت کندز جلوگیری کنند». وی ادامه داد: « باید به ساکنان اطمینان داد که با هیچ مشکلی از جانب ما مواجه نخواهند شد».