در حمله طالبان به ولایت میدان وردک، دستکم ۱۰ سرباز از جمله فرمانده پلیس سیدآباد کشته شدند.

به گزارش الشرق الاوسط، مقام‌های محلی گفته اند که طالبان با هدف تصرف ادارات دولتی به مرکز شهرستان حمله کرده بودند؛ اما مجبور به عقب نشینی شدند.

این درگیری از نیمه شب گذشته شروع و تا ساعت‌ها ادامه داشت.

حملات مکرر در ولایات استراتژیک افغانستان شامل وردک و غزنی نشان دهنده تقویت قوای طالبان است و این درحالی صورت گرفته که افغانستان در ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است.

سخنگوی والی وردک به رویترز گفت که طالبان به برخی منازل غیرنظامیان پس از کشتن ۱۰ مامور پلیس حمله کرده و ایست‌های بازرسی تازه تاسیس را تخریب و برق را قطع کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز گفته است که شبه نظامیان سید آباد در وردک را تصرف کرده و ایست‌های بازرسی را تحت کنترل خود درآورده‌اند و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را کشته و سلاح زیادی به تاراج برده‌اند.

در جریان ۲۴ ساعت گذشته، جنگجویان طالبان بر بخش‌هایی از ولایت‌های غزنی و میدان وردک افغانستان حمله کرده که در نتیجه، ارتباط کابل با شماری از ولایت‌ها در مرکز و جنوب این کشور قطع شده است.

این نبرد که شامگاه شنبه آغاز شد تاکنون نیز ادامه دارد و مناطقی که در آن درگیری جریان دارد، کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با کابل فاصله دارد.

عارف نوری، سخنگوی والی ولایت غزنی در گفتگو با رادیو فرانسه گفت که شب گذشته، طالبان سه پل را در مسیر شاهراه کابل-قندهار منفجر کردند که در نتیجه آن، رفت و آمد در این مسیر مختل شده است.

سخنگوی والی غزنی همچنان تایید کرد که درپی حمله طالبان بر بخش‌هایی از این ولایت، یک سرباز ارتش کشته شده و ۲ تن دیگرشان زخمی شده اند.

نیروهای بین‌المللی نیز برای پس زدن این حمله طالبان که از دیشب آغاز شده، طالبان را با راه اندازی حمله‌های هوایی هدف قرار داده اند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی می‌گوید که در یکی از این حمله‌های هوایی، ۴ تن از جنگجویان طالبان کشته شده و ۳ تن دیگرشان زخمی شده اند.

هرچند تاکنون آمار دقیقی از تلفات این حمله طالبان در دست نیست، اما وزارت کشور افغانستان می‌گوید که تاکنون ۶ سرباز پلیس شامل یکی از فرماندهان محلی پلیس در میدان وردک کشته شده اند.

هرچند طالبان ادعا می‌کنند که از دیشب بدین‌سو موفق شده اند تا منطقه سیدآباد ولایت میدان وردک را در اختیار بگیرند اما مقام‌های محلی سقوط سیدآباد را رد می‌کنند.

در همین راستا، حملۀ یک عضو طالبان به ایستگاه پلیسی در غرب افغانستان ۸ کشته بر جای گذاشت.

این حمله بامداد دوشنبه در ولایت فراه در ۶۹۵ کیلومتری غرب کابل روی داد.

از سوی دیگر، مقامات محلی ولایت پروان از رهگیری یک راکت پرتاب شده طالبان بر میدان هوایی بگرام خبر می دهند.

به گفته فرمانده پلیس شهرستان بگرام، این راکت قبل از اصابت به هدف رهگیری شده است.

مقامات امنیتی ولایت تخار نیز می‌گویند که گروه طالبان هشت سرباز محلی را در این ولایت نخست تیرباران کرده و سپس اجساد آنان‌ را آتش زده‌اند.