یک فرمانده: ماهیانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به ما می پیوندند

نیروهای پیاده نظام و سواره نظام افغانی بر درب های ولایت کندز پس از سقوط شهر مجاور آن در دست جنبش طالبان  - عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای پیاده نظام و سواره نظام افغانی بر درب های ولایت کندز پس از سقوط شهر مجاور آن در دست جنبش طالبان – عکس از خبرگزاری فرانسه

جنبش طالبان افغانستان تلاش دارد تا با گشودن خط داغ بیست و چهار ساعته ، علاوه بر آدرس های اینترنتی، برای استخدام اعضای جدید با سازمان داعش رقابت کند. این کار با هدف رسیدن به کارمندان دولتی علاقمند به پیوستن به صف های جنبش و تشویق آن ها برای جدایی صورت می گیرد.

این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد که «امارت اسلامی امنیت را برای هر کسی که از نظام کابل جدا شود فراهم خواهد کرد، و آن ها می توانند در طول هفته و به طور بیست و چهار ساعته با این شماره ها و آدرس های اینترنتی با ما در تماس باشند».

روز گذشته دکتر محمد نعیم سخنگوی دفتر «امارت اسلامی» در دوحه پایتخت قطر، به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: «جنبش طالبان ماهیانه گزارشی تحت عنوان «کمیته جذب و جلب» منتشر می کند که ماهیانه پیوستن ۴۰۰ – ۵۰۰ نفر به جنبش از همه اقشار شهروندان افغانی از سرباز و افسر گرفته تا کارمندان دولتی را تأکید می کند.