شهردار لندن که از نامزدی او حمایت می کرد اینک او را شایسته نمی بیند

عکسی از مقاله شهردار لندن در روزنامه گاردین – عکس از الشرق الأوسط

عکسی از مقاله شهردار لندن در روزنامه گاردین – عکس از الشرق الأوسط

در آستانه انتخابات یک رئیس برای حزب کارگران انگلیس و در یک تحول جدید، صدیق خان رئیس شهرداری لندن روز گذشته خواستار سرنگونی جرمی کوربن رئیس حزب کارگران شد و او را در کسب اعتماد و احترام مردم انگلیس ناتوان دانست.

خان در مقاله ای که روزنامه « آبزرور» آن را منتشر کرد با انتقاد از کوربن نوشت: «اگر جرمی به عنوان رئیس حزب باقی بماند، احتمال پیروزی حزب کارگران در انتخابات (قانونگذاری) آینده بسیار کم خواهد بود». وی افزود: « جرمی ثابت کرد که در به دست آوردن اعتماد و احترام مردم انگلیس ناتوان است، و محبوبیت او در پایین ترین سطح در تاریخ رهبران مخالف است». خان اشاره کرد: «او حمایت بیش از ۸۰ درصد از نمایندگان حزب کارگر را از دست داد». صدیق خان ادامه داد: «به سادگی، نمی توانیم به این شکل ادامه دهیم».

این اظهارات خان در حالی منتشر می شود که امروز انتخاب رهبر جدید حزب کارگران آغاز می شود. خان همانند دیگر کسانی که بر علیه کوربن شدند گفت،  کوربن در همه پرسی که در ۲۳ جولای انجام شد، برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا با قدرت دفاع نکرد. وی افزود: «در نشان دادن توانایی های زمامداری که ما به شدت به آن نیاز داشتیم بسیار کم رنگ عمل کرد، چگونه می توانیم تصور کنیم که این مسئله در انتخابات قانون گذاری متفاوت خواهد بود؟».  شهردار لندن ادامه داد: «نمی توانیم به خودمان اجازه دهیم بیشتر از این وقت را در اختلافات داخلی تلف کنیم. باید تلاش های خود را برای پیروزی در انتخابات آینده متمرکز کنیم..

وی اوین اسمیت را بهترین شخص برای ورود به این نبرد دانست.