Categories: خبر

صدها کشته در تدمر… اسد به دولتی از دمشق تا ساحل اکتفا می کند

مخالفان سوریه مسؤلی که طرح های نظامی را وضع کرده بود در قلب پایتخت ترور کردند

یکی از مبارزان ارتش آزاد سوریه هنگام نبرد با نیروهای نظام در جبهه شیخ سعید در حلب – عکس از رویترز

صدها جسد که هفته گذشته به دست سازمان داعش کشته شدند در خیابان های شهر تدمر سوریه منتشر شده اند.

تلوزیون رسمی سوریه گفت که عناصر این سازمان دست کم ۴۰۰ نفر را کشتند که اکثریت آن ها از زنان و کودکان بودند. تلوزیون سوریه اضافه کرد که دهها نفر از کشته شدگان از کارمندان دولتی بودند که رئیس بخش پرستاری بیمارستان دولتی تدمر و همه افراد خانواده وی در بین کشته شدگان بودند.

این در حالی است که برخی از فعالان مخالف دولت تأکید کردند این اجساد به خبرچین های رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه و عناصر وی در کمیته های مردمی متعلق است که تعداد آن ها از ۳۰۰ نفر تجاوز نمی کند.

با شکست های پی در پی که رژیم اسد به دست مخالفان سوری در هفته های اخیر متحمل شده است، برخی گزارش ها نشان می دهد که رژیم سوریه سقف انتظارات خود را پایین آورده و تنها به تقویت کنترل خود بر مناطق کشیده شده از دمشق تا ساحل غربی سوریه، که در آن ها از نفوذ بیشتری برخوردار است اکتفا می کند.

از زمان شکست خوردن آخرین حمله که نیروهای نظام در ماه فوریه (بهمن ماه) گذشته برای قطع خطوط امدادی بین گردان های مخالف به حلب در شمال سوریه انجام داده بودند، به نظر می رسد به استثنای منطقه کوهستانی قلمون در مرزهای لبنان، ارتش در وضعیت دفاعی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، «جنبش احرار الشام»، مسؤلیت عملیات ترور سرتیپ بسام مهنا العلی مسؤلی که برنامه های نظامی نیروهای نظامی را وضع کرده بود و هفت نفر از همراهان وی را در مرکز دمشق پایتخت سوریه به عهده گرفتند. این جنبش گفت که روز گذشته به وسیله بمب های دست ساز، دو خودرو، یکی «اپل» و دیگری «کیا» را در منطقه دیوانیه در محله باب توما در دمشق قدیم هدف قرار داد و طی آن همه افراد کشته شدند.

الشرق الاوسط:
Related Post