کشورهای خلیج حمله به اردوگاه آوارگان بنی جابر را محکوم کردند
دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشردوستانه کشورهای شورای همکاری خلیج به یمن، دیروز بیست و ششمین جلسه خود را در مرکز کمک رسانی و اقدامات بشر دوستانه ملک سلمان تشکیل داد.
به گزارش الشرق الأوسط، ریاست این جلسه را عقیل جمعان الغامدی معاون سرپرست برنامه ریزی و توسعه این مرکز برعهده داشت.
شرکت کنندگان در این جلسه، حمله شبه نظامیان تروریست حوثی به اردوگاه آوارگان در منطقه بنی جابر واقع در جنوب استان حُدیده را محکوم کردند.
این اردوگاه وابسته به مرکز کمک رسانی و اقدمات بشردوستانه ملک سلمان است.
در این حمله یک زن کشته و ۱۳ تن دیگر که اکثریت‌شان را کودکان تشکیل می‌دادند، مجروح شدند. از سوی دیگر آسیب‌های فراوانی به اردوگاه وارد شد.
در این جلسه بر ضرورت محکوم کردن این عملیات ترویستی از جانب سازمان‌های بین المللی و فعال در زمینه های انسانی تاکید شد و رویارویی با این جنایت انسانی که در آن تمام اصول حقوق بشر زیر پا گذاشته شده بود، ضروری برشمرده شد.
شرکت کنندگان در این جلسه، اعلام کردند سکوت در برابر چنین اقداماتی، باعث می‌شود که این شبه نظامیان به حملات خود به مکان‌های عمومی ادامه دهند.
بنابراین از جامعه بین المللی خواستند تا از تمام روش‌ها برای منع تکرار این حوادث و همچنین جلوگیری از مانع شدن حوثی‌ها از رسیدن کمک‌های انسانی به نیازمندان و غارت آنها استفاده کنند.
آنها همچنین از سازمان ملل خواستند تا به مسئولیت‌های انسانی و قانونی خود برای مقابله با جرایم حوثی‌ها عمل کنند  چراکه جرایم آنها مخالف قوانین بین المللی و اصول انسانی است.
در این جلسه همچنین آمادگی‌های لازم برای کمک های انسانی و بشردوستانه به مناطقی که ممکن است بر اثر طوفان‌های گرمسیری آسیب ببینند در نظر گرفته شد و بر ادامه کمک‌های حمایتی در همه زمینه‌ها به تمام مناطق مختلف یمن و به خصوص ساحل غربی آن که دستخوش حملات است، تاکید شد.
از سوی دیگر، میزان کمک‌های بشردوستانه در ماه گذشته و همچنین کمک‌هایی که در مرحله بعدی تقدیم خواهد شد بررسی شد.
 ابتهاج الکمال وزیر کار و امور اجتماعی یمن و معاون رئیس کمیته عالی کمک به یمن، از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز  برای حمایت از جایگاه مالی بانک مرکزی یمن، تشکر و قدردانی کرد.
وی ضمن ارائه شرحی از وضعیت انسانی یمن و خصوصا استان الحدیده در زیر سایه ناآرامی‌های اخیر، تلاش‌های هیئت های وابسته به دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشردوستانه را در جهت کمک‌های انسانی از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی تحسین کرد.
 ابتهاج الکمال با اشاره به کمک‌های قابل توجه کشورهای شورای خلیج که به وضعیت انسانی یمن کمک کرده است، آنها را از جانب دولت و ملت یمن قابل احترام برشمرد و از آنها به عنوان حامی بزرگ و اصلی دولت یمن یاد کرد.
در این میان، هیئت‌های کمک رسانی خلیج که در این جلسه شرکت داشتند از ادامه حمایت همه جانبه کشورهای شورای همکاری خلیج و ارائه کمک‌های بشردوستانه و انسانی به همه بخش‌های انسانی یمن خبر دادند.