این شورا شامل عبدالرحمن الراشد، علی الحدیثی، سلمان الدوسری و فیصل عباس می‌شود

نبیل الخطیب به عنوان مدیرکل العربیه و الحدث منصوب شد

ولید ابراهیم آل ابراهیم رئیس هیئت مدیره گروه رسانه ای ام.بی. سی، از تأسیس شورای سردبیری دو شبکه «العربیه» و «الحدث» به ریاست عبدالرحمن الراشد و عضویت مازن ترکی السدیری، علی الحدیثی، سلمان الدوسری و فیصل عباس خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، وی همچنین از تعیین دکتر نبیل الخطیب به عنوان مدیرکل شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» خبر داد تا بدین ترتیب جانشین ترکی الدخیل شود.
آل براهیم در بیانیه ای در این باره گفت: «هدف از تأسیس شورای سردبیری، رساندن بهترین تجربه‌ها به دو شبکه العربیه و الحدث است به ویژه این‌که این شورای سردبیری از استقلال ضروری برای تضمین حرفه‌ای بودن و اعتبار کار برخوردار است».
از مهم‌ترین وظایف شورای سردبیری، پشتیبانی از مدیریت دو شبکه «العربیه» و «الحدث» و بخش‌های مرتبط با آن‌ها و همچنین توسعه توانایی‌های برنامه سازی و فنی در این دو شبکه است.
آل براهیم ادامه داد: «انتصاب دکتر نبیل الخطیب از جایگاه اصرار بر توسعه فعالیت دو شبکه العربیه و الحدث صورت می‌گیرد، به ویژه این‌که الخطیب که امروز به خانواده العربیه بازمی‌گردد، به مدت ۱۳ سال یکی از برجسته‌ترین ارکان این شبکه بود».
او تأکید کرد: «به توانایی‌های آکادمیک و حرفه‌ای الخطیب برای اداره این پایگاه رسانه‌ای عربی پیشرو، اطمینان دارد و او شبکه را به سمت موفقیت‌ها و دستاوردهای بیشتر رهنمون خواهد کرد».
گفتنی است ترکی الدخیل از ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵ مدیریت شبکه «العربیه» و «الحدث» را بر عهده داشت.