ارتش ملی لیبی گروه‌های چادی در جنوب را تهدید کرد
قاهره: خالد محمود
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی به وزارت خارجه در طرابلس پایتخت لیبی را محکوم کرد. انگلیس نیز روز گذشته ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با لیبی جهت مقابله با تروریسم، از این حادثه تروریستی ابراز انزجار کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، شورای امنیت در بیانیه‌ای به شدت این حمله تروریستی فجیع و بزدلانه را محکوم کرد و گفت: «تروریسم به همه اشکال آن یکی از خطرناک‌ترین و جدی‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود».
شورای امنیت همچنین در این بیانیه خواستار دستگیری عاملان، سازمان‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و مسئولان این حادثه تروریستی و تحویل آنان به عدالت شد و از همه کشورها خواست با دولت آشتی ملی لیبی به ریاست فایز السراج همکاری کنند.
آلیستر برت معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس نیز روز گذشته در یک تماس تلفنی با محمد سیاله وزیر خارجه دولت سراج ضمن تسلیت و ابراز همدری گفت: «انگلیس برای مبارزه با تروریسم از لیبی حمایت می‌کند».
سیاله در بیانیه‌ای که از سوی دفترش منتشر شد گفت: «مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در پیامی ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه که امنیت و ثبات لیبی را مورد هدف قرار داد، بر ادامه همکاری و حمایت ترکیه از لیبی برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد».
احمد المسماری سخنگوی رسمی ارتش ملی لیبی نیز اعلام کرد: «با تروریسم در همه شهرهای لیبی مقابله خواهیم کرد. اقدامات اخیر ارتش در منطقه السداده در راستای حذف تروریسم و برقراری امنیت است».
وی دو روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در بنغازی از رسانه‌های داخلی خواست هیچ گونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص اقدامات ارتش منتشر نکنند و گفت: «ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی از افسران ارتش خواست از هرگونه بیانیه رسانه‌ای امتناع کنند».
المسماری حمله گروه‌های مسلح چادی به مقر تیپ ۱۰ ارتش در منطقه تراغن در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شهر سبها را عکس العمل این گروه‌ها به پیروزی‌های اخیر ارتش در منطقه السداده قلمداد کرد.
وی همچنین ضمن متهم کردن ترکیه به تهدید امنیت و ثبات لیبی یادآور شد: «محموله‌های اسلحه ترکیه که اخیراً در بندر الخمس کشف وضبط شد، اولین محموله نبوده و آخرین محموله ترکیه نیز نخواهد بود».