بیش از ۳۰۰ میلیون دلار صرف پروژه‌های توسعه‌ای شهرک صنعتی ملک عبدالله می‌شود

شهرک اقتصادی ملک عبدالله از امضای قراردادهای جدید در زمینه ساخت و ساز و توسعه به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار در سال جاری خبر داد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، این قراردادها در بخش‌های مختلف این شهرک همچون بخش‌های گردشگری، سرگرمی و ورزش‌های جهانی است.
احمد لنجاوی مدیر اجرایی شهرک اقتصادی ملک عبدالله عنوان کرد ۸۰ درصد این قراردادها صرف توسعه بخش‌های مربوط به عوامل شهرک از جمله شهروندان، سرمایه‌گذاران، کارمندان و مسافران می‌شود و ۲۰ درصد دیگر صرف توسعه بخش صنعتی، مناطق مسکونی و امکانات آن خواهدشد.
وی اشاره کرد که ظرفیت بندر ملک عبدالله سالانه ۳٫۴ میلیون کانتینر است.
احمد لنجاوی همچنین تأکید کرد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش بهبود کیفیت زندگی ادامه دارد و تاکنون از طریق توسعه بیش از ۱۰ هزار واحد و زمین مسکونی در ۶ منطقه مسکونی صورت گرفته‌است.
وی ادامه برنامه‌های توسعه‌ای شهرک را در جهت تقویت بخش‌های استراتژی آن همچون بخش خدمات لجستیک و بخش صنعت عنوان کرد؛ چرا که این شهرک صنعتی تاکنون بیش از ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی را جذب خود کرده‌است.
مدیر اجرایی شهرک اقتصادی ملک عبدالله، بر اهمیت این شهرک صنعتی به توانمندسازی جوان سعودی از طریق اجرای برخی اقدامات و برنامه‌های کیفی با همکاری تعدادی از شرکای استراتژیک تأکید کرد که در رأس آنها پروژه شاهزاده خالد الفیصل برای ساختن انسانی بلندپرواز است که هدف از آن آموزش و توانمندسای ۱۰ هزار دانشجو تا پایان سال ۲۰۲۰ است و تا کنون آموزش ۳۸۰۰ نفراز آنها به پایان رسیده‌است.