شباهت عجیب به ورزشکاران و سیاستمداران معروف دوباره موجب افزایش شهرت و محبوبیت یکی از شهروندان شده است. میسی ایرانی و محمد صلاح عراقی از جمله افرادی هستند که اولی به دلیل شباهت فراوان به لیونل مسی ستاره تیم آرژانتین و دومی به دلیل شباهت چهره به محمد صلاح ستاره تیم لیورپول و تیم ملی مصر معروف شدند.
حالا هم یکی از شرکت کنندگان برنامه استعداد یابی و شو در افغانستان خبر ساز شده است. عبد السلام مفتون خواننده جوان افغانستان از همان نخستین باری که در این برنامه ظاهر شد شهرت فراوانی کسب کرد و دلیل آن هم شباهت خیلی زیادش به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا است. همین شباهت بود که از مفتون در کشور جنگ زده اش چهره معروفی ساخت.

AFP


مفتون ۲۸ ساله بعد از سفر به کابل، پایتخت افغانستان برای شرکت در برنامه استعدادیابی ستاره افغان در کانون توجه قرار گرفت. این برنامه استعدادیابی در زمینه آواز خوانی موجب جذب دوستداران آوازخوانی در مناطق گوناگون افغانستان شده است.
مفتون به رویترز در استودیو گفت «مردم به من جاستین ترودوی افغانستان می گویند.. از وقتی که به کابل آمدم خیلی معروف شدم. مردم با من عکس می گیرند».
قیس الفت یکی از داوران برنامه گفت «شاید مفتون به دلیل شباهت با نخست وزیر کانادای ۴۷ ساله به مرحله نهایی برسد و حتی برنده شود».
او افزود «احتمال اینکه او برنده مسابقه بشود خیلی زیاده.. او تنها شرکت کننده ای است که تا این اندازه محبوبیت کسب کرده است».
مفتون از هفت سال پیش در محافل عروسی خوانندگی می کنند اما حالا او آرزوهای بزرگ تری دارد. مفتون گفت «دلم می خواهد به کانادا سفر کنم و ترودو نخست وزیر کانادا را ملاقات کنم. دوست دارم در کانادا در یکی از مراسم عروسی ترانه های افغانی بخوانم و نخست وزیر کانادا هم در آنجا حضور داشته باشد.»