شهرام جزایری

شهرام جزایری

شهرام جزایری صبح امروز جمعه (۱۱ مهرماه) از زندان آزاد شد.

یک مقام قضایی درگفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از آزادی شهرام جزایری از زندان اوین خبر داد.

وی گفت: شهرام جزایری پس از تحمل دوران محکومیت خود صبح امروز از زندان اوین آزاد شده است.

در همین حال ، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن ابراز بی‌اطلاعی از آزادی شهرام جزایری به ایسنا گفت : من به طور خاص این موضوع را پیگیری نکرده‌ام و همکارانم هم خبر رسمی به من نداده‌اند، اما قبلاً هم گفته بودیم هرکس که محکومیتش تمام شده باشد از زندان آزاد می‌شود.

وی گفت که شهرام جزایری به دلیل محکومیت‌های متعدد در زندان بوده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور سه‌شنبه ۱۸ شهریور ماه درباره اینکه شهرام جزایری معتقد است باید از زندان آزاد می‌شده است گفته بود: اینکه محکومی معتقد باشد مدت محکومیتش تمام شده کفایت نمی‌کند.

وی افزوده بود: اگر کسی به اتهام دیگری بازداشت نباشد حتی یک ساعت هم بی‌جهت در زندان نمی‌ماند.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که چه مقدار از دوران محکومیت شهرام جزایری باقی مانده است نیز گفته بود: برای موضوعی که از قبل وجود داشته باید ظرف همین مدت‌ها محکومیتش تمام می‌شد اما با توجه به پیگیری‌هایی که ما از دادگستری تهران کردیم نظرشان این است که فعلا جزایری باید در زندان باشد.

بر اساس این گزارش شهرام جزایری از ۱۱ سال پیش با اتهاماتی چون تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به افراد مختلف،‌ تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیر مجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیر مجاز از مرزهای کشور در زندان به سر می‌برد.