شمار کشته‌های درگیری‌های طرابلس به ۱۰ نفر رسید… «صلیب سرخ» خواستار آتش‌بش شد

فرستاده سازمان ملل در لیبی خواستار حمایت از انتخابات به منظور بستن راه‌ها به روی «خرابکاران» شد

قاهره: جمال جوهر

غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در لیبی روز گذشته خواستار حمایت بین‌المللی صادقانه برای انتخابات لیبی شد تا از این طریق بتوان مسیرها را به روی خرابکاران بست.
پس از تهدیدات متقابل شبه‌نظامیان در جنوب طرابلس و افزایش آمار کشته‌ها به ۱۰ شخص و ۴۱ مجروح، هنوز پایتخت لیبی در ترس و نگرانی به‌سر می‌برد.
صلیب سرخ لیبی نیز روز گذشته از گروه‌های مسلح در جنوب طرابلس خواست به درگیری‌ها پایان دهند، تا بتوانند ساکنان را از این مناطق خارج کنند. صلیب سرخ در چندین منطقه مانند سوق الخمیس و السبیعه پیامهایی از شهروندان به دام افتاده در این مناطق دریافت کرده‌است و اعضای هلال احمر قادر به ورود به این مناطق نشدند.
درگیری‌ها بین مسلحین «تیپ پیاده‌نظام هفتم» معروف به «الکانیات» و «نیروی حافظت طرابلس» ازسر گرفته شد. این در حالی است که نمایندگان قبایل منطقه شرقی، جنوبی ومیانی خواستار توقف خونریزی در پایتخت شدند.
فرستاده سازمان ملل خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «اخیراً شاهد برخی از دستاوردهای امیدوارکننده و تلاش برای بهبود ثبات کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم لیبی بودیم و مقدمات لازم برای آموزش ده‌ها تن از پلیس و پلیس قضایی انجام شده‌است».
سلامه در پایان یادآور شد: «بدون حمایت جامعه بین‌المللی، خرابکاران عملیات سیاسی را مختل کرده و هرگونه پیشرفت در این زمینه را متوقف می‌کنند که در این صورت پیشرفت لیبی، سالها به تعویق خواهد افتاد».
کمیسیون اروپا در امور خارجی دو روز پیش در بیانیه‌ای بر حمایت خود از تلاش‌های وزارت کشور دولت الوفاق با هماهنگی گروه فرستاده سازمان ملل در لیبی برای انجام ترتیبات امنیتی لازم و بازگرداندن امنیت و ثبات در پایتخت، تأکید کرد.

الشرق الاوسط:
Related Post