دادستان خواستار توقف پخش شبکه های طرفدار گولن شد

اثر انفجار روز گذشته در مراکز حزب دموکراتیک خلق  وابسته به کردهای ترکیه در شهرهای مرسین و آدنا روی داد - عکس از آسوشیتد پرس

اثر انفجار روز گذشته در مراکز حزب دموکراتیک خلق وابسته به کردهای ترکیه در شهرهای مرسین و آدنا روی داد – عکس از آسوشیتد پرس

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه که قرار است در هفتم ژوئن (خرداد ماه) آینده برگزار شود، جنگ حکومت این کشور بر ضد جماعت فتح الله گولن شعله ور شد.

رجب طیب آردوغان رئیس جمهور ترکیه از نفوذ روز افزون حریف خود در نهادهای دولتی، و تشکیل «نهادی موازی» با آن هراس دارد. در همین حال حکومت تلاش دارد با ائتلاف با احزاب مخالف معروف، برای جلوگیری از تأثیر جماعت بر روند انتخابات فشار وارد آورد.

منابع رسمی ترکیه فاش کردند که دادستان عمومی در آنکارا، ماه گذشته درخواستی به مدیر شرکت «ترک سات»، که ماهواره های ترکیه را اداره می کند، فرستاد و از آن خواست که پخش رسانه هایی که برای «نهاد موازی» تبلیغات می کنند را متوقف کند.

این منابع پیش بینی می کنند که مبارزات انتخاباتی پس از انتخابات نیز شدت گیرد، آنها به آیین نامه های مفصلی اشاره کردند که برای کسانی که به این جماعت منسوب هستند آماده شده است. در میان این افراد که تعداد آنها نزدیک به ۵۰ هزار نفر می رسد، بیش از هزار نفر وجود دارند که به نهادهای نظامی ترکیه وابسته هستند.